Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat contractul cu firma italiana Tirrena Scavi SpA. pentru finalizarea viaductului peste Somes care sa lege A3 Campia Turzii – Gilau de tronsonul Gilau – Nadaselu, aproape finalizat. Contractul are o valoare de 25,7 milioane de lei si un termen de executie de 10 luni.
rn
Pana la finalizarea podului, cei 8,7 km dintre Gilau si Nadaselu nu vor putea fi deschisi circulatiei.
Durata contractului pentru podul peste Somes este de 118 luni, din care 10 luni perioada de executie si 108 luni perioada de notificare a defectiunilor, anunta CNAIR. Ceea ce inseamna ca podul va fi gata in vara anului viitor, contractul prevazand o perioada de 9 ani in care sa fie notificate defectiunile.
Podul peste Somes a fost inceput de catre Bechtel, dar dupa rezilierea contractului cu firma americana a ramas pierdut in procedurile birocratice ale Companiei de Autostrazi, in timp ce lotul adiacent fusese deja contractat.
Asociatia Pro Infrastructura a publicat recent noi imagini cu tronsonul Gilau – Nadaselu, pe care il numeste “cel mai frumos muzeu de autostrada”, din cauza faptului ca nu va putea fi utilizat “minim un an” si aminteste ca s-au pierdut deja doua luni in care constructia podului peste Somes ar fi putut incepe daca autoritatile ar fi semnat contractul.
Pentru finalizarea podului de peste Somes, Compania de Autostrazi lansase in 2015 o licitatie ce in cele din urma a fost anulata. Fosta conducere CNADNR acuza documentatia slaba scoasa la licitatia si a avut nevoie de aproape 10 luni pentru refacerea caietului de sarcini.
Licitatia a fost, in cele din urma, lansata abia in octombrie 2016, iar ofertele au fost depuse, intr-un final, in 9 februarie 2017.