Proprietarii garajelor de pe Crisan tin cu dintii de maghernitele lor
Nemultumiti de intentia autoritatilor de a pune la pamant zece maghernite, jumatate garaje jumatate copertine, de pe strada Crisan, in apropierea PT 21, in spate la Perla, doi dintre detinatorii constructiilor rudimentare au participat ieri la sedinta de Consiliu local, pe ordinea de zi aflandu-se si proiectul de hotarare privind demolarea acestora, pentru ca zona sa fie reamenajata, avand in vedere ca acolo urmeaza sa fie construita o cantina sociala.
Cele doua femei s-au declarat complet impotriva demolarii. Au propus cel mult demolarea a unuia sau a doua dintre garaje, nicidecum a tuturor. O alta propunere a fost ca fiecar detinator de garaj sa cedeze cate 30 de centimetri din partea din spate a acestora, cat sa lase, in opinia lor, un drum de acces la vitoarea cantina sociala a orasului, care urmeaza sa fie amenajata in vechiul punct termic 21.
Otto Haller a pus pe picioare comisia
de analiza a situatiei celor zece garaje
De partea locatarelor a fost consilierul local Otto Haller, care a propus infiintarea unei comisii din care sa faca parte cate un reprezentant al fiecarui partid. Viceprimarul Teodor Balajel a precizat ca dintr-o astfel de comisie, care sa discute cu locatarii, trebuie sa faca parte constructorul si proiectantul, pentru ca ei stiu cel mai bine ce se poate face si ce nu la fata locului. S-a cazut de acord pentru infiintarea comisiei, care astazi se va deplasa la fata locului pentru a vorbi cu locatarii care nu vor sa renunte la garaje.
Surprinzator, primarul este ferm
pentru reamenajarea spatiului
Primarul Ionel Ciunt a fost singurul ferm in toata discutia despre pastrarea dughenelor care incurca un proiect de utilitate publica, incurca circulatia, ocupa locuri de parcare. “Acestea pot fi demolate sau demontate si fara a se face acolo cantina sociala, daca astfel se obtin mai multe locuri de parcare in zona”, a punctat primarul.
Numai sa nu fie vorba-n vant. Pentru ca e plin Zalaul de situatii in care demolarea garajelor improvizate, folosite in general ca depozite de materiale, ar aduce locuri de parcare in plus. Si mii de zalauani asteapta minunea.
Locatarele mai au o problema; nu le place
nici vecinatatea cu o cantina sociala
Nu doar demolarea garajelor le supara pe cele doua locatare venite la Consiliul local de ieri. Erau foc si para ca autoritatile au gasit tocmai aceasta locatie pentru a amenaja cantina sociala. “Noi am fi vrut locuri de joaca, nu cantina sociala (…) Care au fost criteriile cand s-a decis sa se faca aici cantina?”, a intrebat una dintre locatare.
Raspunsul a fost insa de genul celor care nu-si asuma responsabilitati. stop_coloana “Nu as putea spune, intrebati vechiul Consiliu local, atunci s-a stabilit locatia. Noi nu am vrut sa tinem la sertar proiectele pentru care s-au cheltuit bani (…) Proiectele bune incepute le continuam. Eu nu as fi facut o cantina acolo”, a raspuns primarul Ionel Ciunt.
“n cele din urma, proiectul de hotarare a fost retras de pe ordinea de zi, urmand a fi rediscutat dupa concluziile comisiei care se deplaseaza azi la fata locului.
Nu-i prima data cand primaria se confrunta cu obiectii din partea nemultumitilor despre cum se dezvolta orasul. Nu demult, cativa locatari din zona caselor din Bradet au vociferat in Consiliul Local fata de proiectul construirii unor blocuri in zona, pe motiv ca se aglomereaza. Ce-i drept, nu poti sa-i impaci pe toti, trebuie privit interesul comunitatii, ca de aia se cheama oras.
Ce facem? Pastram decorul cu dughene,
sau facem orasul mai frumos si mai practic?
Autoritatile locale au in plan demolarea celor 10 garaje de pe strada Crisan, din zona blocului A1, in vederea amenajarii cantinei sociale in incinta fostului Punct termic nr.21, in spatele blocului Perla. Garajele sunt situate in zona adiacenta Punctului termic si impiedica executarea lucrarilor aferente schimbarii destinatiei imobilului. Practic, partea din spate a unora dintre garaje e lipta de punctul termic. Lucrarile sunt estimate sa inceapa la 1 august. “n contractele de inchiriere a terenului pe care sunt amplasate garajele scrie ca acestea pot inceta la initiativa oricareia dintre parti cu o notificare prealabila de 15 zile a celeilalte parti, caz in care proprietarul garajului are obligatia de a proceda la eliberarea amplasamentului in termen de 30 de zile de la data incetarii contractului. “n caz contrar, Primaria va trece la demolarea constructiei pe cheltuiala proprietarului garajului.
“n Zalau avem aproximativ 3.500 de garaje si copertine, o treime dintre ele fiind construite ilegal. Multe dintre ele, mai degraba dughene decat garaje, nici macar nu sunt folosite pentru a parca masina. Municipiul are amenajate aproximativ 4.500 de locuri de parcare, din care 2.618 sunt parcari de resedinta si alte 1.900 sunt parcari publice. Numarul de autovehicule se apropie insa de 25.000 la nivelul municipiului.
Sa amintim si ca nu mai departe de miercuri, in spatele Scolii Gimnaziale Simion Barnutiu, unde se lucreaza la un punct de colectare a deseurilor subteran, s-a ridicat ad-hoc problema garajelor care incurca lucrarea. “n cele din urma s-a lucrat cu fereala, sa nu pice minunatie de garaj. “n ideea ca pastram ce avem, ca mai binele e tare departe.
