O facem de oaie, ca avem talentul
L-am vazut si auzit marti seara pe Liviu Dragnea, pe unul din posturile de televiziune dedicate promovarii PSD, povestind despre cate in luna si-n stele, numai despre problemele arzatoare ale tarii nu se incumeta sa-si deschida gura. Printre vrutele si nevrutele emanate de presedintele PSD s-a aflat si gaselnita politicienilor nostri cu oaia ca brand de tara. Ce-i drept, ideea ii apartine lui Petre Daea, minstrul Agriculturii, nu ministrului Turismului. Dar tot aia e, ca si agricultura si turismul sunt la fel la noi. Ideea cu oaia brand al Romaniei a starnit insa hohote de ras, bancuri si glume in toate mediile sociale si pe toate canalele de comunicare. Cum initiativa a venit de la un ministru PSD, Petre Daea, cel care a avut si ideea pensiilor speciale ale parlamentarilor, Dragnea s-a aratat incantat ca frunza Elenei Udrea va fi inlocuita cu oaia, care sa ne reprezinte ca neam si tara pentru promovarea turistica. Probabil pentru alti 900.000 de euro, cat a costat si frunza. Numai ca simbolurile nationale nu pot fi lasate la indemana oricui si nu oricine ne poate introduce tara in ciorcuitul stop_coloana international dupa bunul plac. Oare cati dintre straini cunosc balada „Miorita” si vor interpreta acest simbol ca pe o legenda si cati straini vor interpreta mai simplu, ca romanul e prost ca oaia. De fapt, noi am mers de secole ca turma, cand la stanga, cat la dreapta si am tot bajbait de-a lungul istoriei, pentru ca nu am stiut sa fim de multa vreme verticali. Am fost batuti, am fost oropsiti, dar noi am cantat la nesfarsit balada Miorita, tanguindu-ne la luna si la stele. Si totusi, tara asta mai are si alte simboluri: are munti are delta, are cerbi, are zimbri… Sau ne complacem sa fim oaia ratacita, care nu stie ce drum sa aleaga? De fapt, asta s-a vazut si la vot.
