Speranta pentru srazile principale ale Zalaului sunt banii europeni
Zalaul isi pune nadejdea pentru o infrastructura cumsecade in banii pe care i-ar putea obtine de la Uniunea Europeana pana in 2020 prin programul Mobilitate urbana durabila. Estimarile sunt ca Zalaul ar putea atrage 17,8 milioane de euro din fonduri europene pentru reabilitarea strazilor. Strazile care se califica pentru a putea fi finanatate prin aceste fonduri europene sunt strazi care au incluse linii de transport public local. Strazile pe care Primaria Zalau spera sa obtina finantare europeana sunt Simion Barnutiu, Voievod Gelu, 22 Decembrie 1989 (fosta Crasnei), Gheorghe Doja, Avram Iancu si Corneliu Coposu.
Potrivit viceprimarului Teodor Balajel, au fost depuse deja doua proiecte de finantare europeana pentru strazile 22 Decembrie (fosta Crasnei) si Corneliu Coposu. Tot Balajel spune ca Primaria Zalau va depune anul acesta proiecte europene pentru strazile amintite mai sus, care se califica pentru finantare europeana.
Cateva artere importante din Zalau – Tudor Vladimirescu, Kossuth, Gheorghe Lazar, Porolissum, Bujorilor, Cetatii – sunt parte din proiectul pentru finantare depus de Consiliul Judetean pentru reabilitarea drumului judetean 191 C Nusfalau – Crasna – Zalau – Creaca. stop_coloana
Reabilitarea bulevardului Mihai Viteazu pe bani europeni nu este posibila
Promisa reabilitare a bulevardului Mihai Viteazu pe banbi europeni a picat, deoarece ghidul de finantare europeana spune ca strazile cu doua benzi pe sens, sau mai multe, trebuie sa aiba prevazuta o banda speciala de circulatie pentru transportul public de persoane. Administratia locala nu doreste sa transforme o banda pe sens in banda speciala destinata transportului public pe bulevard, deoarece ar ingreuna circulatia, care si asa este aglomerata. Solutia va ramane ca bulevardul Mihai Viteazul sa fie reabilitat din fonduri proprii, de la bugetul local, si din fonduri guvernamentale.
