Ponturi pentru a nu lua teapa cand iti cumperi o masina second-hand
Faptul ca Romania a devenit tara in care se aduc intre cele mai multe masini rulate in Europa, iar Salajul e campion national la comertul cu masini la mana a doua nu mai este demult un secret. Afacerea a dezvoltat, in paralel, alte servicii. Service-uri auto sau tinichigerii fac bani frumosi din repararea, carpirea, chituirea sau indreptarea masinilor de dincolo inainte ca acestea sa fie puse la vanzare. Prima impresie conteaza, asa ca bubele sunt atent cosmetizate.
Specialistii citati de rtv.net ne ofera cateva sfaturi de care ar fi bine sa tinem cont atunci cand cumparam o masina la mana a doua, pentru ca nu poti avea mereu garantia ca vanzatorul e de buna credinta. Poate fi doar un samsar pus pe profit. Dupa ce ai ales modeul de masina dorit, intra pe internet si cauta rewiew-uri despre modelul si marca respectiva. Experienta altora iti poate fi de folos. Nu te lasa orbit de un pret foarte mic. O diferenta de pret exagerata intre costul masinii respective in tara si costul la care ti se spune ca poate fi adusa din strainatate poate fi dubioasa. Ca sa nu ai neplacuta surpriza de a cumpara un autoturism cu kilometrajul dat peste cap, poti verifica pe google seria de sasiu. Ai toate sansele sa gasesti kilometrajul real al unei masini second hand, dar si istoricul daunelor, despre care e putin probabil sa iti povesteasca vanzatorul. Trebuie verificata cu atentie si cartea tehnica a masinii. Specialistii spun ca aceasta trebuie sa fie completata corespunzator, fara goluri mari de timp, pentru a nu fi suspecta. „n plus, VIN-ul, adica seria de sasiu, care apare in acte, trebuie sa fie obligatoriu cea care apare si pe caroserie.
Cat priveste partea de caroserie sau aspectul masinii in interior, sunt si aici cateva metode prin care puteti evita sa fiti pacaliti. Daca exista diferente de culoare intre elementele de caroserie sau observati zone cu bule de vopsea, e foarte posibil ca masina sa fi fost revopsita, cel mai probabil ca urmare a unui accident sau pentru a ascunde urme de rugina. Petele de rugina sau chiar gaurile facute de aceasta in caroserie pot fi acoperite destul de usor cu chit, apoi cu vopsea. Specialistii spun ca aveti nevoie doar de un magnet pentru a va lamuri. Daca magnetul nu adera la o anumita piesa de caroserie, e foarte posibil ca zona respectiva sa fi fost chituita. “n interiorul masnii, fiti atent sa nu miroasa a noroi sau a umezeala. “n acest caz, ati putea fi nefericitul cumparator al unuia dintre multele autoturisme care au fost victime ale inundatiilor din Europa. Specialistii spun ca multe astfel de masini au fost aduse in Romania, “uscate” si puse apoi la vanzare. De asemenea, pedalele, in special frana, si volanul sunt indicatori buni pentru gradul de uzura al masinii. O masina despre care vi se spune ca are sub o suta de mii de kilometri la bord nu va avea niciodata volanul sau pedalele extrem de uzate. “n aceasta faza, pedala nu ar trebui sa fie foarte uzata. Dar si daca masina are trei sute de mii de kilometri si pedala e noua, ceva nu e in regula. Pe de alta parte, daca lonjeroanele sunt strambe sau prezinta urme de sudura, e foarte posibil ca masina sa fi suferit o dauna. Acest lucru poate fi verificat si conducand masina pe un drum drept. Daca trage intr-o parte atunci cand iei mainile de pe volan, e foarte posibil ca masina sa fi fost implicata intr-un accident.
Sa te informezi e gratuit
Pe site-ul vezicatface.ro, de exemplu, poti afla pretul corect al masinii pe care intentionezi sa o cumperi. Estimarile se bazeaza pe caracteristicile tehnice ale autoturismelor oferite de producator si pe informatiile primite de la peste 40.000 de proprietari de masini din Romania. Acelasi site iti ofera informatii cu privire la gradul de fiabilitate al unei masini, gradul de siguranta, eficienta consumului, costul estimativ pe care-l vei avea cu un anumit model de masina, dar si valoarea pe termen lung, adica pretul la care vei putea sa o vinzi peste cativa ani.
