decembrie 5, 2025

Senatorul salajean Cristian Lungu cere lamuriri in legatura cu construirea podului care ar lega autostrada pe segmentul Nadasel – Campia Turzii

senatorul-salajean-cristian-lungu-cere-lamuriri-in-legatura-cu-construirea-podului-care-ar-lega-autostrada-pe-segmentul-nadasel-campia-turzii04_54770

Intr-o interpelare adresata ministrului de Finante, Viorel Stefan, si celui al Transporturilor, Alexandru Razvan Cuc, senatorul salajean PMP Cristian Lungu cere lamuriri legat de finatarea podului care face legatura între tronsoanele Gilau – Nadasel si Gilau – Campia Turzii, pe tronsonul Autostrazii Transilvania. Legatura dintre cele doua tronsoane de autostrada este importanta pentru salajeni, care vor putea intra pe autostrada de pe drumul spre Cluj (E81), la Nadasel.

Lucrarile la tronsonul Gilau – Nadasel al autostrazii Transilvania au fost demarate în august 2014, fiind realizate de asocierea UMB Spedition – Tehnostrade. Costul lor se ridica la 59 de milioane de euro, iar finatarea este asigurata doar de la bugetul de stat. Sectorul are o lungime de 8,7 km si este gata în proportie de 90 la suta, dar înca nu a fost selectat prin licitatie un constructor pentru podul care trebuie sa lege acest tronson de tronsonul deja existent: Gilau – Câmpia Turzii, puncteaza senatorul salajean.
Istoria acestui pod de legatura peste Somes îsi are originea în proiectul sectorului de autostrada Câmpia Turzii – Gilau, sector care a fost contractat pentru realizare de firma americana Bechtel si în care fusese inclus. Compania americana a demarat lucrarile la acest obiectiv, dar nu le-a si finalizat. În anul 2013 a fost reziliat contractul pe care Bechtel îl avea cu statul român. Interesant este faptul ca în 2011, când s-au licitat cei 8,7 km de autostrada dintre Gilau si Nadasel, acest pod nu a fost cuprins în respectiva lucrare, pentru ca la acel moment era în lucru la Bechtel, rezilierea contractului cu firma americana fiind facuta dupa finalizarea licitatiei pentru tronsonul Gilau-Nadasel, spune senatorul Cristian Lungu.
În 2014 a mai existat o tentativa de contractare a acestui pod dar si ea a esuat. Atunci a fost licitata proiectarea si executia podului, licitatie care a fost însa anulata, pe motiv ca ofertele ar fi fost neconforme. În 2015, s-a decis din nou licitarea proiectului doar pentru partea de lucrari de executie.
In aceste imprejurari, senatorul salajean vrea sa afle de la cei doi ministri, de la Finante si Transporturi, daca finantarea podului de la Gilau a fost prins în Bugetul de stat pe anul 2017, iar daca da, ce suma a fost alocata pentru finalizarea acestui proiect. De asemenea, senatorul PMP de Salaj le cere celor doi ministri un raspuns clar cu privire la planul de desfasurare a lucrarilor pentru anul în curs pentru acest obiectiv.