Saptamana trecuta, in editia de miercuri, 25 ianurie, descriam situatia fara precedent cu peste 600 de defectiuni cauzate de inghet in reteaua de apa din Salaj. Compania de Apa a fost suprasolicitata pentru interventii sa repuna in ordine furnizarea. Daca raportam la alti ani, in care in sezonul rece se inregistrau in medie 20 – 30 de defectiuni din cauza inghetului, numarul de cazuri din aceasta iarna (peset 600) au fost o provocare peste puteri. “mbucurator este insa ca, desi saptamana trecuta directorulMarcel Zaharia, spunea ca Companiei de Apa este depasita de situatie, problemele sunt acum rezolvate in cvasitotalitatea lor. 

Unul din cazurile prezentate saptamana trecuta a fost cel al lui Ioan Ardelean, care locuieste in Nusfalau, pe strada Garii, la numarul 31a. Compania de Apa Salaj a rezolvat si problema lui, iar acestqa a tinut sa multumeasca. Si angajatilor Companiei de Apa, dar si ziarului ca a semnalat situatia lui. “Va multumesc pentru ceea ce ati intreprins pentru mine in problema mea cu Compania de Apa Salaj. S-a rezolvat problema. Am vazut cum au intervenit cu personal, cu utilaje, in frig, la minus 5 grade, de dimineata pana seara. Si s-a rezolvat. Vreau sa transmit multumiri domnului director, domnului sef de sectie Petrulea Vasile, inginerului Crisan Mihai, care au coordonat lucrarea si au fost tot timpul intre oameni. Si nu in ultimul rand, operatorului care raspunde de acest sector, Mate Gheorghe. Multumesc Ziarului Graiul Salajului pentru ajutor. Sa va mentineti in continuare misiunea de a ne sprijini pe noi, cetatenii, in problemele noastre, mai usoare sau mai grele. Cu respect, Ioan Ardelean.”, ne-a transmis cetateanul, dupa ce problema i-a fost rezolvata.
Directorul Companiei de Apa, Filiala Salaj, Marcel Zaharia ne-a promis la momentul sesizarii ca va rezolva problema si s-a tinut de cuvant: “Legat de situatia cetateanului din Nusfalau, cunosc problema. Acolo este vorba de 200 – 300 de metri de conducta in care a inghetat apa. Nu avem tehnica necesara sa intervenim. Promit ca ne vom ocupa de rezolvarea situatiei, insa nu pot sa spun cand vom incepe lucrarile. Trebuie avut rabdare ca timpul sa ne permita sa putem interveni. Avem un caz in Var, unde este vorba de 500 de metri de conducta inghetata. Jumatate din satul Inau nu are apa. Nu avem tehnica necesara cu care sa intervenim”, ne declara saptamana trecuta, mieruri, directorul Zaharia.
Desi directorul executiv al Companiei de Apa, Filiala Salaj, Marcel Zaharia, recunostea ca le ste foarte greu, in conditiile in care au fost peste 600 de cazuri in Salaj in care au inghetat conductele, bransamentele sau contoarele de apa, cele peste zece echipe de interventie disponibile sa intervina la solicitarile cetatenilor au reusit sa tina situatiaq sub control.
Zaharia arata si care sunt principalele motive al inghetului conductelor in conditiile temperaturilor foarte scazute din ultimele saptamani, unul fiind acela ca noaptea nu se foloseste apa, dar majoritatea problemelor sunt, cel mai probabil, determinate de faptul ca de proiectantii din Salaj considera ca adancimea de 0,8 metri este suficienta pentru ca conductele sa nu inghete. “De exemplu, in Nusfalau, Letca, Var, Valcau, Ileanda am constatat ca adancimea de inghet nu a fost respectata.” ne-a explicat directorul Companiei de Apa, Marcel Zaharia.