Autostrada s-a apropiat de Salaj pana la Nadaselu, dar lipseste podul peste Somes care sa ne lege de A3
Avem mai nou autostrada la granita cu judetul Salaj, tronsonul Gilau – Nadaselu. Daca ar deveni utilizabil, tronsonul de de 8,7 kilometri ar fi foarte practic pentru salajeni, pentru ca legatura pentru intrarea pe autosdtrada este chiar de pe drumul spre Cluj-Napoca, la Nadaselu. Numai ca nu vom putea circula inca pe autostrada de la Nadaselu, pentru ca nu exista podul peste Somes care sa faca legatura intre tronsonul Gilau – Nadaselu si restul autostrazii A3, Gilau – Campia Turzii.
Cei 8,7 kilimetri noi de autostrada „nu vor putea fi utilizati, intr-adevar, o perioada de timp” din lipsa podului peste Somes, spune seful de la Drumuri, Catalin Homor, intr-un interviu pentru HotNews.ro, fara sa faca previziuni pentru cand ar putea fi gata podul. Cei 8,7 kilometri din A3 dintre Gilau si Nadaselu sunt intr-un stadiu avansat de executie si au toate sansele sa fie terminati pana la finalul anului de catre constructorul roman UMB.
Licitatia pentru pod a fost demarata in 2015, dar a fost anulata la inceputul acestui an. Început de pe vremea contractului Bechtel, podul peste Somes a ramas insa pe jumatate facut, iar autoritatile nu s-au miscat eficient.
„S-a pornit in anul 2015 cu o licitatie pentru acest pod. Documentatia a fost foarte slaba, iar asta a fost si motivul pentru care la inceputul lui 2016 s-a anulat licitatia. Nu o mai puteam relicita in aceeasi maniera si am cerut completarea proiectului. S-a realizat acest lucru in luna mai, s-a reproiectat, s-au facut liste de cantitati si s-a facut o documentatie solida. Am scos-o la licitatie. E trimisa la Agentia pentru Achizitii Publice. Probabil in cel mult o saptamana, o saptamana jumatate va fi in SEAP”, a declarat pentru HotNews.ro directorul Companiei de Autostrazi (CNADNR), Catalin Homor.
Intrebat de ce nu a luat in calcul ca CNADNR sa finalizeze podul in regie proprie, dat fiind decalajul care apare in raport cu lotul ce e aproape gata, Homor a explicat ca este vorba de o lucrare prea complicata pentru Compania de Drumuri. „Este o lucrare destul de complicata. Compania nu a mai facut poduri de foarte mult timp, nu este un proiect cu care sa facem experimente”, a raspuns Homor.
Desi este un tronson scurt de autostrada, Gilau – Nadaselu este unul destul de important pentru ca vine in continuarea Autostrazii A3 Campia Turzii – Gilau de la intersectia cu DN1, ocoleste municipiul Cluj-Napoca prin partea de vest si se opreste aproape de localitatea Nadaselu, intr-o intersectie cu un alt drum national, DN1F (E81) spre Zalau si Satu Mare. Practic, A3 Gilau – Nadaselu va functiona si ca o centura in partea vestica a municipiului Cluj-Napoca.
