Mai bine de jumatate din masinile din Zalau sunt parcate pe trotuar. Din cealalta jumatate, o buna parte stau pe spatii verzi ori pe ceea ce ar trebui sa fie spatii verzi. Si asta nu dintr-un moft al proprietarilor acestor masini, ci pur si simplu pentru ca, intr-un oras in care exista un loc de parcare la zece masini, nu prea ai alte optiuni. Cu toata aceasta lipsa de optiuni, solutia cea mai la indemana gasita de municipalitate este amendarea soferilor care parcheaza neregulamentar. Nu era oare firesc ca inainte de a imparti amenzi sa se fi mimat macar o incercare de a gasi solutii la problema numarului insufient de locuri de parcare din oras? Nu ar fi oare corect ca platitorii de impozite auto sa fie tratati cu un minim de respect sau macar cu intelegere, in sensul de a fi intelesi ca daca nu exista parcare in zona in care locuiesc, chiar nu-si pot urca masina in balcon?
E-adevarat, exista si soferi nesimtiti, care trec pe langa parcarea goala si isi urca masina pe trotuar, doar ca sa fie cu un metru mai aproape de casa ori pur si simplu pentru a nu plati tichet de parcare. Astfel de soferi trebuie si merita amendati, pentru ca numai prin amenzi se poate ajunge, cat de cat, la o disciplina in traficul din Romania. Dar nu trebuie bagati in aceeasi oala toti soferii care parcheaza neregulamentar, cu atat mai mult cu cat in cauza pot fi circumstante diferite.
Dar cine tine cont de aceste circumstante? Cu siguranta n-au tinut cont de ele consilierii locali atunci cand au votat, in 2007, hotararea care prevede ca parcarea autovehiculelor in alte spatii decat cele amenajate ca parcari constituie contraventie. N-au tinut cont, probabil pentru ca nici macar nu au stiut ce voteaza, altfel nu s-ar fi aratat atat de surprinsi atunci cand, la randul lor, au fost surprinsi, se pare, de polististii comunitari cu musca pe caciula. Pardon, cu masina pe trotuar.