Industria din educatie si rebutul intelectual
Era o vreme când învatamântul universitar functiona ca o industrie. Si din pacate mai e si acum, Unicul scop al universitatilor particulare si nu numai era sa prospere din punct de vedere financiar. Calitatea învatamântului a devenit deplorabila. Unii absolventi, cu diploma de licenta, sunt semianalfabeti. Dar marea tristete este ca acesti sfertodocti au ajuns în sistemul educational. Multi dintre ei, deveniti dascali, îsi dau aere de vedete intelectuale. Au devenit si inspectori scolari. Chiar daca s-au retras din exemenul care le dadea dreptul la aceasta functie, sau chiar daca l-au picat, au fost numiti pe post. Din nefericire, la umbra acestor inspectori, ba chiar a inspectorului general, în afara de birocratia în curtea scolilor din judet nimic nu a crescut. Daca ar fi lasat birourile si ar fi mers prin scoli, nu numai atunci când e vreo inspectie de grad care se termina cu câte o „agapa”, poate ca în timp ar iesi ceva util si de viitor. Ba unii în loc sa-si vada de STOP_COLOANA profesie, bine sau rau, asa cum o stapânesc, au devenit prin metoda plagiatului autori de culegeri si caiete sofisticate bagate contra cost pe gâtul elevilor. Vesnica problema a salarizarii cadrelor didactice a devenit o chestiune penibila si adesea lipsita de logica.
Dar de ce ne mai miram noi de unele slabiciuni ale învatamântului din judet. când cangrena din sistemul educational e mult mai profunda Sa amintim doar scolile doctorale care acordau diplome (contra cost) chiar si în conditiile în care lucrarea era plagiata. Si totusi, apogeul coruptiei în sistem l-a constituit girarea (contra cost) a unor opere pseudostiintifice ale unor detinuti de catre profesori universitari.
