Daca ar fi sa facem un bilanț al primei jumatați de an, ușor am observa ca Agricultura și Transporturile sunt cele mai “nefericite” domenii. În ramura care ne da “papica” se lasa înca așteptate masurile care sa permita funcționarea ei cel puțin normala. Problema plaților aferente subvențiilor în agricultura, dupa bâlbâiala tehnica de anul trecut, a continuat și s-a acutizat. Domeniul este în continuare blocat financiar, iar producatorii de cereale și crescatorii de animale sunt în aceeași situație ca procesatorii de produse agroalimentare în relația lor cu supermarketurile. Producatorii de cereale se afla într-o situație extrem de tensionata și foarte costisitoare în relația cu comercianții de inputuri agricole și cereale. Cu toate ca axele pe fonduri europene sunt deschise, zona Ardealului nu poate sa beneficieze de astfel de finanțari pentru irigații. O inepție! În aceste condiții, anii agricoli 2016 și 2017 vor fi puternic afectați din punct de vedere al producției agricole, comparativ cu anii precedenți. Cât despre transporturi, stop_coloana companiile din subordinea Ministerului Transporturilor sunt în degringolada. Acestea cheltuiesc cu frenezie bani publici pe orice altceva înafara infrastructurii de transport. CNADNR, prin așa zisa restructurare, în loc sa reduca personalul, funcțiile și cheltuielile aferente personalului administrativ, le maresc. În CNADNR, jumatate din angajați nu-și justifica salariile. În domeniul transporturilor sunt cele mai mari investiții beneficiare de fonduri europene. Cu toate acestea, autostrazi proaspat construite se surpa, iar altele, precum autostrada Transilvania, nici nu au studii de fezabilitate pe anumite porțiuni. Și ne mai miram ca nu ne vin investitorii straini. În ce sa investeasca?!