decembrie 5, 2025

CFR vrea viteză mai mare;bineințeles nu și prin Sălaj

imagine-articol0_50485

CFR anunță că de anul acesta a demarat un proiect prin care vrea să transforme infrastructura feroviară și să crească viteza de deplasare a trenurilor. Din nou, însă, județul Sălaj a fost uitat, iar prin Sălaj, trenurile vor circula în continuare cu viteză de mocăniță.
Compania Națională de Căi Ferate a remis un comunicat pentru Ziarul Financiar în care anunță că se va continua programul de întreținere și reparații curente la componentele infrastructurii feroviare, în vederea ridicării restricțiilor de viteză și îmbunătățirii gradului de confort în trenuri. Valoare totală estimată a lucrărilor este de 16,1 milioane lei, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri de la bugetul de stat. Se vor face investiții masive în zonele Timișoara – Craiova – Constanța și Caracal.
În Sălaj, unde este cu adevărat stop_coloana nevoie de reabiltiarea infrastructurii feroviare nimeni nu va face în acest an nimic. Anul acesta au deraiat două trenuri în Sălaj.
Dacă în majoritatea județelor trenurile circulă pe linii electrificate, în Sălaj toate trenurile merg pe motorină. Viteza medie cu care circulă trenul pe ruta Zalău-Jibou, de exemplu, este de 34 kilometri pe oră.
Avem în schimb în Zalău o gară recent modernizată cu șae milioane de euro. Din care cam lipsesc călătorii.