Știm cine sunt candidații, dar ei ne cunosc pe noi?
Campanie electorala fara promisiuni nu se poate. Așa-zisele programe electorale își au importanța lor, însa pot fi și o capacana pentru alegatorii mai puțin informați. Din confruntarea dintre candidați pot ieși la iveala parțile bune, dar și partea demagogica, populista. Daca trecem în revista promisiunile candidaților vom observa ca multe unele sunt chiar programe recopiate din fostele campanii. Mai ales în Salaj și în Zalau, unde de mult nu s-a mai facut nimic, deși de promis s-a promis în fiecare campanie. Iar candidații, cu toate ca unii dintre ei au o „experiența” lunga în fruntea comunitații tradeaza faptul ca sunt straini de nevoile oamenilor. Fiecare promite ce-i trece prin cap sau speculeaza nevoile imediate ale câtorva naivi, pe care-i pacalesc ca se va face și se va drege. Fara sa fie abili sa acceseze apoi sursele de finanțare și fara sa știe sa puna capat scurgerilor de bani din buget. Dar vin cu programe „marețe”. Se cuvine sa punem întrebarea, noi alegatorii, „Cine i-a pregatit pe acești stop_coloana oameni sa conduca și sa înțeleaga mecanismele care regleaza viața într-o comunitate mare, ca de pilda Zalaul? Ca la comune e altceva. Ce calitați trebuie sa îndeplineasca un bun candidat de primar? În primul rând sa cunoasa foarte bine, ca în palma, localitatea și problemele cu care se confrunta comunitatea. Cu cât comunitatea este mai mare, procesul de cunoaștere a ei devine din ce în ce mai complicat. Câți dintre cei opt candidați pentru primaria reședinței de județ cunosc comunitatea în profunzime, au habar de necazurile care o pasc, și mai ales ce soluții practice vor gasi pentru ca cei ce le-au acordat încrederea prin vot sa aiba o viața cât de cât decenta. Ei și copiii lor. Ca de promisiuni geme campania.
