În ședința Consiliului Local Zalau ce va avea loc luni, 18 aprilie, Primaria Zalau merge în fața consilierilor locali cu un proiect în care cere aprobarea închiderii contului bugetar 2015. Concret, Primaria le explica consilierilor ce buget a avut în 2015 și ce a facut cu el. 

Prin hotarârea din 16 feburaire 2015, Primaria Zalau a aprobat un buget inițial de 124.258.280 de lei la partea de venituri și suma de 140.156.470 de lei la partea de cheltuieli, diferența de 15.898.190 de lei fiind din excedentul bugetului local la finele anului 2014.
Bugetul definitiv la data de 31 decembrie 2015 a fost de 142.249.780 de lei la partea de venituri, procentul de realizare a veniturilor, spune primaria fiind de 103,56 la suta raportat la sumele prevazute în buget a se încasa. La partea de cheltuieli, bugetul aprobat inițial a fost de 140.156.470 de lei, iar bugetul definitiv a fost de 158.147.790 de lei, iar plațile efectuate pâna la data de 31 decembrie 2015 au fost de 138.610.090 de lei. Din excedentul bugetar pe 2014, anul trecut primaria a utilizat suma de 7.232.310 lei.
Din cei 158.147.790 de lei cheltuiți, cei mai mulți, suma de 130.225.000 de lei, adica 82 la suta din totalul banilor, s-a dus pentru cheltuielile de funcționare a administrației. Astfel, s-au cheltuit cu personalul 71.604.000 de lei, iar pentru materiale s-au cheltuit 35.399.000. de lei. S-au mai dus bani tot în aceasta secțiune și pentru bursele din învațamânt, pentru ajutorul social, pentru subvenții la energie termica și transport, dar și pentru comisioane, dobânzi și transferuri spre cluburi sportive și asociați ide dezvoltare.

Sarbatorile și Poliția Locala au înghițit bani peste așteptari

Pentru Zilele Orașului și Zilele Romane, inițial primaria a prevazut un buget de 184.000 de lei, însa s-au întins pâna la suma de 382.700 lei. Pentru sarbatorile de iarna, primaria a prevazut un buget de 140.000 de lei, dar s-a întins pâna la 148.890 lei. Pentru Poliția Locala s-au prevazut inițial 2.161.000 și s-au cheltuit în final 2.444.000 de lei, cei mai mulți bani mergând la cheltuielile de personal.

Fotbalul și voleiul au primit mai puțin decât li s-a promis

Au fost însa și cazuri unde primaria a prevazut mai mulți bani și a alocat mai puțini, cum este cazul sprijinului financiar pentru Fotbal Club Zalau. Primaria spunea la începutul lui 2015 ca stop_coloana va da pentru FC Zalau 750.000 de lei, iar la finele anului s-a sucit și a dat doar 527.600 de lei. La fel a pațit și Volei Municipal Zalau, recenta câștigatoare a Cupei României, care trebuia sa primeasca 2.489.000 de lei și a primit doar 1.991.400 de lei.
În schimb, pentru sala de sport și stadion s-au dus cu 300.000 de lei mai mult decât banii prevazuți, adica în loc de 745.000 de lei, primaria a cheltuit 1.098.000 de lei.
Cei care au cheltuit doar cât au primit inițial au fost cei de la salubrizare, ecarisaj și deszapezire. Pentru aceste servicii primaria a prevazut un buget de 3.200.000 de lei și a cheltuit tot atât.

Cât contribuie zalauanii cu impozite și taxe

La capitolul venituri, Primaria Zalau spune ca a avut 40.063.000 de lei din impozitul pe venit și din câștiguri din capital de la persoanele fizice. Primaria a mai câștigat 15.206.000 lei din impozitele și taxele pe proprietate, și alți 72.896.000 de lei din impozitele și taxele pe bunuri și servicii.
Primaria a câștigat în 2015 din amenzi, penalitați și confiscari suma de 2.598.850 de lei, iar din taxele speciale a câștigat 2.196.240 lei.
Primaria a primit și sponsorizari voluntare anul trecut de 142.000 de lei. Primaria mai spune ca din valorificarea unor bunuri ale instituților publice a câștigat 223.000 de lei, iar din vânzarea unor locuințe construite din fondurile statului a scos 5.490 de lei. Din vânzarea unor bunuri aparținând domeniului privat primaria se lauda cu 197.000 de lei. Primaria a primit anul trecut subvenții de 1.954.850 lei. Primaria a mai primit anul trecut de la Fondul European de Dezvoltare Regionala suma de 4.023.620 lei și de la Fondul Social European suma de 1.251.690 lei. Primaria se mai lauda cu 6.000 de lei câștigați ca impozit pe spectacole.