decembrie 5, 2025

Magazine de haine second hand, păcănele, pariuri şi bănci comerciale

imagine-articol0_49629

Profilul economic al zonei centrale a Zalăului este definitoriu pentru posibilităţile de businsess pe care le oferă reşedinţa judeţului Sălaj. Centrul Zalăului nu are nicio activitate de comerţ însemnată. Inclusiv în marile clădiri consacrate drept complexe comerciale lipsesc fie comercianţi care să poată să-şi susţină chiriile şi lipsesc… clienţii. Cei mai mulţi zălăuani care vor să facă nişte cumpărături mai de Doamne-ajută se duc la Cluj-Napoca.

Galeriile Meseş, SIlvania şi mall-ul din fosta piaţă agroalimentară se luptă pe puţinii zălăuani care mai rămân cu ceva din leafa lor micuţă; de spus că jumătate din cei vreu 45.000 de angajaţi din tot judeţul Sălaj câştigă minim pe economie.
Vadul cel mai bun s-a consacrat în zona Perla, unde circulă cei mai mulţi pietoni, aşa că aici, dar şi în zona mai largă de la Scala până la Silvania, s-au concentrat mai multe business-uri. E o zonă aglomerată de magazine de haine ieftine sau second-hand, săli de jocuri de noroc, case de pariuri şi mai ales bănci comerciale. stop_coloana
Centrul Zalăului are patru case de pariuri, peste zece localuri cu păcănele şi săli de jocuri de noroc, bănci cu nemiluita şi, tot cu nemiluita, magazine de haine, cele mai multe secon-hand, iar altele cu marfă de proastă calitate.
Zalăul este un oraş cu doar 2.700 de firme, cu doar 18.000 de zălăuani care muncesc, la o populaţie înregistrată de Direcţia de Statistică de aproape 70.000 de locuitori. Din totalul de angajaţi, 12.000 de zălăuani lucrează în aşa numită „zonă industrială”. Iar 20 la sută dintre zălăuani care au un loc de muncă sunt bugetari.