Deputaţii au vorbit cu pereţii despre nevoia de autostradă
Peste 300 de deputaţi au absentat, dovedind dezinteres total faţă de subiect
În Camera Deputaţilor s-a dezbătut luni, 22 februarie, unul dintre cele mai importante proiecte care priveşte şi judeţul Sălaj – Autostrada Transilvania. Foarte important pentru judeţul nostru, pentru că de autostradă depinde dezvoltarea noastră economică.
A venit în Camera Deputaţilor pentru dezbatere şi ministrul Transporturilor, numai că… nu prea avut cine să-i asculte părerea. Deputatul Remus Cernea s-a fotografiat de la tribuna Camerei Deputaţilor, într-un selfie grăitor, din care se vede că sala este goală. Din totalul de 407 deputaţi n-au fost prezenţi nici 20 la sută.
Seres Denes ne lămureşte; guvernul nu ne face autostradă până în 2020
Reprezentanţii Sălajului au fost recordmani în aceste condiţii. Din cei patru deputaţi din Sălaj, trei ne-au confirmat că au fost la dezbatere. Deputatul UDMR Sereş Denes este de altfel şi unul dintre iniţiatorii dezbaterii. Iuliu Nosa (PSD) ne-a spus că a fost prezent, iar Lucian Bode (PNL) a ţinut chiar un discurs din partea grupului PNL.
Deputatul Seres Denes ne-a spus ieri că grupul parlamentar UDMR face tot ce ţine de el pentru a aduce în atenţie problemele autostrăzii sălăjene. Denes ne mai spune însă că, din păcate, răspunsul Guvernului a fost că nici măcar în 2020 nu o să vedem autostradă în Sălaj.
Bode spune că nu banii sunt problema, ci capacitatea de a administra lucrările
Deputatul Lucian Bode a spus în timpul dezbaterilor că “master planul general stop_coloana de transport identifică proiectele Suplacu de Barcău – Borş şi Nădăşel – Suplacu de Barcău (care ar urma să treacă prin Sălaj – n.r.) ca printre cele mai necesare pentru reţeaua de infrastructură rutieră, pe locurile 4, respective 6, ca prioritate (1. Sibiu – Piteşti, 2. Comarnic – Braşov, 3. Sibiu – Braşov, 5. Tg Mureş – Iaşi – Ungheni)”.
“Apreciez eforturile Guvernului Cioloş de a debloca proiectele de infrastructură, dar cred că suntem într-un moment prielnic să pregătim şi proiectele viitoare. Mihăieşti – Suplacu de Barcău este un proiect care trebuie demarat în cel mai scurt timp, în contextul în care există întârzieri pentru celelalte proiecte eligibile pe fonduri europene. Dacă trebuie să învăţăm ceva din perioada de programare 2007 – 2013 este că avem nevoie de cât mai multe proiecte pentru a fi siguri că nu ne trezim cu bani pierduți. Pe transporturi rămânem cu două miliarde de euro în proiecte fazate, adică pierduți, pentru că nu am fost capabili să demarăm la timp proiectele. Nu trebuie să repetăm aceeaşi greşeală. România are nevoie şi de coridorul Constanţa – Nădlac şi de Autostrada Transilvania şi de Tg Mureş – Iaşi – Ungheni, iar problema nu e lipsa finanţării, ci capacitatea CNADNR, a factorilor de decizie, de a pregăti temeinic proiectele şi de a asigura monitorizarea lor permanentă pentru a nu mai fi blocaje care durează luni și ani de zile, aşa cum vedem pe Gilău – Nădăşelu”, a spus Bode.
