Finanțele și Cadastrul – singurele instituții deconcentrate salajene care au ramas in urma anul trecut
La Colegiul Prefectural de vineri s-au pus pe tapet considerațiile generale referitoare la stadiul implementari de catre instituțiile publice deconcentrate a „Planului de acțiuni pe anul 2015 pentru realizarea în județul Salaj a obiectivelor derivate din Programul de Guvernare”.
Așadar, un bilanț care arata ca serviciile publice deconcentrate din județ și-au propus un numar de 171 de acțiuni care sa se deruleze în anul 2015. 166 de acțiuni au fost realizate integral, iar cinci acțiuni au fost realizate doar parțial. Cum despre acțiunile relizate se poate vorbi numai de bine, încercam sa aflam de ce s-au împotmolit cele cinci acțiuni cu bucluc.
Din analiza prezentata rezulta ca doua instituții au realizat acțiunile doar parțial în cursul anului 2015. Este vorba de Administrația Județeana a Finanțelor Publice Salaj (AJFP) și de Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliara Salaj (OCPI).
18 inspectori de la Finanțe delegați în acțiuni cu Parchetul și DIICOT și pentru urmarirea marilor contribuabili din alte județe
AJFP Salaj explica semi-eșecul la trei indicatori. La Activitatea de recuperare a creanțelor bugetului general se motiveaza ca un numar semnificativ de contribuabili apeleaza la înlesniri fiscale. La indicatorul Creșterea gradului de recuperare a arieratelor, nerealizarea integrala este motivata tot cu înlesniri fiscale. Iar la indicatprul Activitatea de inspecții fiscale la contribuabili persoane fizice și persoane juridice motivațiile sunt mai ample. „Nerealizarea se datoreaza faptului ca s-au încheiat acțiuni cu grad mare de dificultate, care au necesitat fond mai mare de timp. Apoi, un numar de zece inspectori au fost angrenați în acțiuni de control pentru identificarea pe lanț a unor stop_coloana tranzacții fictive (acțiuni în colaborare cu Parchetul și DIICOT). De asemenea, opt inspectori sunt angrenați în acțiuni complexe dispuse de conducerea ANAF, respectiv delegari de competența pentru inspecții fiscale la mari contribuabili din București, Bihor și Maramureș. Acestea sunt motivațiile pentru nerealizarea integrala de catre Administrația Județeana a Finanțelor Publice Salaj a obiectivelor derivate din Programul de Guvernare.
Cadastrul n-a avut „ghid” pentru fonduri nerambursabile și n-a avut licitație pentru cadastrare la Crasna și Meseșeni
Și Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliara Salaj înregistreaza doi indicatori realizați doar parțial. Este vorba de Atragerea de fonduri externe nerambursabile și de “nregistrarea sistematica a proprietaților imobiliare. În primul caz se motiveaza: „Nu au fost întocmite studiile de fezabilitate deoarece pâna la finele anului 2015 nu au fost publicate Ghidurile Solicitantului POR 2014 – 2020”. “n al doilea caz: „A fost anulata procedura de licitație desfașurata de ANCPI pentru Lotul 10, lot în care sunt incluse doua unitați administrativ teritoriale din Salaj”. Este vorba de comunele Crasna și Meseșenii de Jos, în care trebuia sa se realizeze cadastrarea gratuita.
Colegiul Prefectural a concluzionat ca activitatea desfașurata în cursul anului 2015 de catre cele 23 de instituțiile publice deconcentrate din Salaj „a fost buna”.
