Salajenii vor avea acces la autostrada de pe E81, de la Nadașelu, din acest an
De anul acesta, cu puțin noroc, salajenii se vor putea urca pe autostrada de la Nadașelu, de pe drumul european E 81, care leaga Zalaul de Cluj-Napoca.
Compania Naționala de Autostrazi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) vrea sa inaugureze în acest an 95 de kilometri de autostrada, dintr-un buget de 4,23 miliarde lei, apropiat de cel din 2015.
Printre investițiile care se vor a fi inaugurate se numara și tronsonul Gilau – Nadașelu, care are o lungime de 8,7 kilometri. Asta doar daca se va primi acordul de mediu pentru terminarea tronsonului de autostrada.
Porțiunea dintre Gilau și Nadașelu, parte din secțiunea A3, este în execuție, cu termen de finalizare în aprilie 2016. Costul tronsonului este de 258,2 milioane lei fara TVA.
Prioritațile CNADNR
Din bugetul total de 4,23 miliarde de lei alocați de Ministerul Transporturilor pentru CNADNR, 1,73 miliarde lei sunt pentru construcția de autostrazi, 948,8 milioane lei sunt pentru reabilitarea drumurilor naționale, iar 740,5 milioane lei sunt pentru variantele de ocolire. Pentru reabilitarile de poduri și pasaje pentru drumuri naționale, CNADNR aloca 145,1 milioane lei, potrivit datelor companiei.
În acest an ar putea fi inaugurate loturile 3 și 4 ale autostrazii Sebeș-Turda (12,4 km și respectiv 16,3 km), lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva (21,14 km) și o parte din loturile 2 și 4 ale acestui tronson (în lungime de 15 km și respectiv 22,13 km).
“n plus, în 2016 sunt planificați alți 467,2 kilometri de autostrada, constând în lansari de licitații, de studii de fezabilitate sau de lucrari. Din aceștia, 169,19 kilometri vor fi autostrazi în concesiune (autostrada de centura a municipiului București/sector Centura sud, de 48 km, și Craiova – Pitești, de 121,19 km). Alți 198,38 kilometri sunt autostrazi cu finanțare din fonduri europene (Dumbrava – Deva – 71,88 km, Sebeș – Turda – 70 km, Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureș – 56,5 km). Autostrazile cu finanțare de la bugetul de stat au 99,7 km (3,3 km din secțiunea București – Moara Vlasiei, autostrada Brașov – Borș, secțiunea Suplacu de Barcau – Borș – 60,25 km, Gilau – Nadașelu – 8,7 km, Nadașelu – Mihaiești – 16,8 km, finalizare lucrari Câmpia Turzii – Gilau – 0,32 km, Comarnic – Brașov/ sector Comarnic – Predeal și Predeal – Cristian și drumul de legatura – 10,3 km), scrie Ziarul Financiar. stop_coloana
Autostrada Salajului ramâne în stadiul de proiect
Autostrada prevazuta sa traverseze județul Salaj ramâne și în 2016 doar la stadiul de proiect.
Tronsonul Gilau – Mihaiești este în stadiul desfașurarii licitației. Pentru segmentul Suplacu de Barcau – Borș a fost selectat consorțiul pentru finalizarea lucrarilor începute de Bechtel. Acesta este compus din Corsan – Corviam Construccion SA, firma salajeana Consinit SA, Road Consulting&Design Solution și Via Design SR. Prețul contractat este de 701 milioane de lei fara TVA. Contractul a fost semnat în mai 2015.
Autostrada Gilau – Suplacu de Barcau – Vama Borș este proeictata sa strabata județul Salaj prin partea vestica. Autostrada va merge prin Salaj în paralele cu E81. Astfel, va intra în județ din Cluj, prin apropiere de satul Topa Mica, apoi va trece pe lânga Sâncraiu Almașului. Autostrada se va intersecta de doua ori cu E81, iar apoi va trece pe lânga localitatea Sutor. Din Sutor, autostrada va înainta spre vest, nu ca E81, spre Zalau. Tronsonul Salajean va trece prin Rastolțu Deșert, Paușa și Treznea; practic este proiectata sa ocoleasca pe cât posibil culmile Munțiilor Meseș. Din satul Fetindia, autostrada va merge în paralele cu DJ 191C – Meseșenii de Jos – Crasna. Din Crasna, autostrada se va continua prin Ratin – Huseni, iar de acolo va ajunge la Boghiș. Din Nușfalau se intersecteaza cu DN1H, iar apoi autostrada va merge paralel cu drumul național care leaga Salajul de Bihor prin Ip și Marca. Autostrada va ieși din Salaj prin localitatea Porț, comuna Marca, acolo unde s-a lucrat în anii trecuți la tronsonul de autostrada, însa unde acum balariile au crescut mai mari decât pilonii abandonați. Lucrarile la autostrada salajena vor debuta, în cel mai bun caz, abia în 2017.
