Ofertele tentante, cel putin formal, oferite de magazine pentru cei care doresc sa achizitioneze bunuri in rate sunt concurate, destul de serios, de creditele oferite de banci. Astfel, clientii au de ales intre ofertele bancilor si cele ale magazinelor.
O parte dintre clienti prefera un credit la banca, in detrimentul celor oferite de magazine. Desi procesul de obtinere a banilor necesari poate fi mai anevoios, unii clienti se indreapta inspre banci din mai multe motive.
1)Nu trebuie sa cumpere bunul dorit dintr-un magazin anume, unde poate pretul acestuia este mai mare decat in altul.
2)Cu un credit de o anumita valoare primit de la banca pot achizitiona bunuri diferite din mai multe magazine, cu profile si preturi diferite, optimizandu-si in acest fel costurile.
3)Un credit luat de la banca este de cele mai multe ori semnificativ mai ieftin decat unul luat la magazin.
Cu toate acestea, cei mai multi cumparatori aleg sa-si ia un credit pentru bunuri in magazin. Primul argument ar fi ca este mai rapid, in numai cateva minute primind aprobarea pentru acordarea creditului. In al doilea rand, pentru ca produsul dorit se afla deja sub ochii lor, pe raft. Anumite magazine ofera reduceri de preturi pentru clientii cu vechime, sau acorda carduri de fidelizare care iti permit sa cumperi, pe viitor, produse mai la pret redus.
Atentie la valoarea cumulata a ratelor
Foarte putini sunt cei care dau importanta costului creditului in asemenea momente. Gasesc mult mai imbietoare ratele aferente produsului respectiv, care par, cel putin la prima vedere, extrem de accesibile chiar si pentru cei cu venituri reduse. Clientii nu se mai obosesc sa inmulteasca valoarea ratei cu numarul de luni in care trebuie sa le plateasca, pentru a vedea care este de fapt costul final al produsului.