decembrie 5, 2025

Proiectul “Skills for jobs” se apropie de final

imagine-articol0_47353

Proiectul “Skills for Jobs” se derulează, din iniţiativa Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM) şi a Asociaţiei Inceptus România, în perioada iunie 2014 – 8 decembrie 2015, susţine Marcel Lucaciu – purtătorul de cuvânt al Inspectorului Şcolar Judeţean Sălaj.

Acesta doreşte sprijinirea a 20 000 elevi din clasele IX-X pentru a se orienta şcolar şi profesional din zonele Nord-Vest şi Vest, respectiv din 7 judeţe: Cluj, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Sălaj, Maramureş, Hunedoara şi Timiş.
Proiectul continuă cu organizarea etapizată a unui concurs cu premii substanţiale în bani.
Pentru etapa pe şcoală se va acorda 1000 lei pentru premiul I, 700 de lei premiul II şi 500 de lei pentru premiul III. Etapa pe judeţ va însuma premii în valoare de 3200 de lei, respectiv pentru premiul I – 1500 lei, premiul II – 1000 lei, premiul III – 800 lei, iar etapa pe proiect va aduna premii în valoare 10.500 de lei, pentru premiul I – 4.500, premiul II – 3.500, iar 2.500 pentru premiul III.
Din cei 20.000 de elevi, 19.700 au fost selectaţi şi pregătiţi pentru a primi acest test JVIS (Chestionarului de interese vocaţionale Jackson), 16.950 elevi au completat testul şi dintre aceştia 905 elefi au fost din Sălaj.
Acest chestionar vizează roluri de muncă – se referă la clasă de ocupaţii, şi stiluri de muncă – un anumit tip de mediu în care elevii ar prefera să lucreze. stop_coloana
Dintre elevii care au completat chestionarul, 55 la sută au fost fete şi 45 la sută au fost băieţi, 80 la sută dintre ei provenind din oraş şi 20 la sută din mediul rural.
Domeniile ocupaţio-nale cele mai preferate de elevi sunt serviciile medicale, dreptul, artele interpretative, ştiinţele biologice şi ingineria, iar cele mai puţin preferate de elevi sunt activităţile administrative de birou, agricultura, serviciile sociale, artele creative, finanţele.
Potrivit aceluiaşi chestionar, fetele preferă : serviciile sociale, educaţia elementară, activităţi literare, activităţi de predare şi drept, iar băieţii : ingineria, profesiile manuale , agricultura, finanţele şi matematica.