Angajaţii Primăriei Zalău au salarii mărite, deocamdată ”pe caiet”
Consilierii locali zălăuani au aprobat în şedinţa ordinară de luni, cu unanimitate de voturi, hotărârea de Consiliu Local prin care se majorează cu 12 la sută salariile personalului din Primăria Zalău şi din structurile subordonate acesteia. Hotărârea va intra însă în vigoare doar atunci când vor fi bani la buget pentru a putea asi-gura plafonul de salarii. „Nu putem majora salariile cu 12 la sută, pentru că nu avem plafon. Se vor primi banii doar atunci când va fi plafon pentru această majorare”, ne-a spus primarul Radu Căpîlnaşiu.
Concret, bugetul actual al Primăriei Zalău pentru salarii este de 58.250.000 de lei, iar pentru asigurarea unor salarii cu 12 la sută mai mari trebuie un buget de 70.085.000 lei. Deficitul de care nu dispune încă Primăria este de 12.192.000 de lei. Mai mult, bugetul pentru salarii nici nu ajunge pentru tot anul, lefurile pe decembrie ale angajaţilor din Primăria Zalău fiind sub semnul întrebării.
Cei mai mulţi bani din bugetul de salarii al Primăriei sunt „păpaţi” de angajaţii din învăţământ. Bugetul învăţământului subordonat Consiliului Local Zalău este de 44.374 de lei, iar odată cu majorarea, bugetul ar trebui să fie de 53.679.000 de lei, deficitul fiind de 9.305.000 lei. stop_coloana Pentru personalul din Primăria Zalău mai e nevoie de 870.000 de lei, în timp ce deficitul de buget la Poliţia Locală este de 400.000 de lei, din care 200.000 de lei sunt destinaţi normei de hrană. Deficit mare faţă de buget îl are şi Direcţia de Asistenţă Socială şi a Copi-lului, care mai are nevoie de 423.000 de lei pentru asigurarea salariilor majorate, Administraţia Domeniului Public care mai are nevoie de 144.000 de lei pentru asigurarea salariilor mărite şi Casa Muncipală de Cultură, care mai are nevoie de 237.000 de lei pentru asigurarea salariilor majorate.
Săptămâna trecută, consilierii judeţeni au votat tot în unanimitate propunerea de majorare a salariilor cu 12 la sută pentru personalul din subordinea Consiliului Judeţean Sălaj. Dacă la Primăria Zalău hotărârea nu se poate aplica din cauza plafonului salarial, la Consiliul Judeţean nu sunt probleme cu banii, bugetul fiind „darnic”.
