decembrie 5, 2025

Ce trebuie sa faca asigurații

imagine-articol0_46782

Consiliul Autoritații de Supraveghere Financiara (ASF) a decis miercuri intrarea în faliment a Astra Asigurari, aflata în administrație speciala. Astra are 4,6 milioane de asigurați. Ce trebuie sa faca clienții companiei care tocmai a intrat în faliment pentru a fi despagubiți?

Asigurarea încheiata cu Astra este valabila pâna la expirare

Președintele ASF, Mișu Negrițoiu, a declarat într-o conferința de presa ca cei care sunt clienți ai Astrei vor fi despagubiți prin intermediul Fondului de Garantare a Asiguraților, fondurile disponibile fiind de 900 de milioane de lei. Despagubirile se vor realiza în urma cererilor de despagubire. Asta înseamna ca daca ești client al Astrei Asigurari va trebui sa depui o cerere pentru a fi despagubit. Deci, asigurarea încheiata cu Astra este valabila în continuare, pâna la momentul expirarii acesteia, chiar daca firma a intrat în faliment.

Fondul de Garantare a Asigurarilor gestioneaza totul

Fondul de Garantare a Asigurarilor, dupa ce a fost declarata starea de insolvența a societații de asigurare, preia dosarele de dauna și evidențele tehnico-operative și contabile aferente acestor dosare; întocmește listele potențialilor creditori de asigurari ai societații de asigurari aflate în stare de insolvabilitate; publica listele potențialilor creditori de asigurari într-un ziar de circulație. Plata catre creditorii de asigurari se va efectua de la data ramânerii irevocabile a hotarârii de deschidere a procedurii de insolvența.

Documente necesare

La cererea de despagubiri se anexeaza documente doveditoare ale creanței și copie dupa cartea de identitate. Cererea de plata însoțita de documentele anexate se depune la sediul Fondului de Garantare, personal sau prin intermediul serviciilor de poșta. stop_coloana

Pașii pe care-i urmeaza un dosar de dauna

Pașii pe care îi urmeaza un dosar de dauna: 1 – înregistrarea cererii de plata, însoțita de documente jusrificative; 2 – întocmirea dosarului de dauna și verificarea cererii și a tuturor documentelor și înscrisurilor justificative cu privire la creanța solicitata; 3 – propunerea de plata și avizarea dosarului de dauna de catre toate departamentele din cadrul Fondului de Garantare (daune, juridic, economic); 4 – aprobarea dosarului de dauna de catre Comisia speciala constituita conform Legii 503/2004; 5 – plata dosarului de dauna catre creditorul de asigurari.

Cum se efectueaza plata

Plata catre creditorul de asigurari se efectueaza prin poșta la domiciliul creditorului, în cazul persoanelor fizice; în contul de card al cre-ditorului în cazul persoanelor fizice; în contul creditorului persoana fizica sau juridica.