decembrie 5, 2025

Prefectura și Primăria, in dispută pe seama șoselei ocolitoare neterminate

imagine-articol0_46530

Prefectul Ionel Ciunt dă exemplul centurii din Jibou, care este aproape

de inaugurare, și spune că proiectul celei din Zalău nu a fost tocmai bun


 

Știrea că în toamnă se va finaliza șoseaua de centură a Jiboului nu trece neobservată și neabordată… politic. Prefectul cu origine pesedistă Ionel Ciunt aprinde spiritele, susținând că proiectul Primăriei Jibou (condusă de PSD) pentru șoseaua de centură a fost mult mai bine întocmit decât cel al Primăriei din Zalău (condusă de PNL). Ciunt apasă și învârte cuțitul în rană, subliniind că acesta este motivul pentru care Jiboul va avea din toamnă șosea de centură, iar la Zalău încă nu s-au finalizat problemele administrative pentru a putea începe construcția celui de-al doilea tronson al șoselei de centură.
“La Jibou este un proiect care se poate finaliza. A fost pregătit mai bine proiectul și așa are termen să se finalizeze până în toamna acestui an. Și la Zalău s-ar fi finalizat șoseaua de centură, dacă era un proiect așa bine făcut ca cel de la Jibou”, a spus prefectul județului Sălaj, Ionel Ciunt.

Primăria Zalău îl acuză pe prefect de neștiință
Administratorul public al Primăriei Zalău, Radu Nistorescu, cel care se ocupă alături de primarul Radu Căpîlnașiu de problema șoselei de centură, îl acuză pe Ionel Ciunt de neștiință, subliniind faptul că proiectul din Zalău este realizat de Guvernul României, iar prefectul ar trebui să știe acest lucru, deoarece Ionel Ciunt este, în calitate de prefect, reprezentantul Guvernului în teritoriu.
“Nu este vorba de niciun proiect. Dacă noi puteam face această investiție din bugetul propriu, am fi făcut-o de mult. Centura Zalăului este susținută o treime din bani guvernamentali. Mă miră faptul că, pe masa Guvernului, prioritar a fost proiectul din Jibou. Cât trafic greu trece prin Jibou? Prefectul a pus o problemă politică. S-au dat bani la Jibou pentru culoarea politică, pentru că acolo nu se poate vorbi de trafic greu. Noi am făcut tot ce am putut pentru a face schimbul de teren cu Ministerul Apărării Naționale. Proiectul pentru tronsonul al doilea se va face când toate condițiile sunt îndeplinite. Ce ține de centură este un parteneriat cu Ministerul Transporturilor, stop_coloana CNADNR și cu Ministerul Dezvoltării. Să vă mai spun un lucru. Domnul prefect stă și își desfășoară activitatea în Zalău, unde e trafic greu. Cred că ar trebui să punem umăr la umăr să trecem peste culoarea politică și să putem rezolva această problemă”, a spus Radu Nistorescu.
Fazakaș Nicolae, viceprimarul Zalăului, ne-a spus că deocamdată totul s-a împotmolit la Ministerul Apărării. “Ministerul Apărării a cerut să se mărească poligonul de la Crasna (ca să-l mute pe el din Aghireș, care stă îîn calea centurii Zalăului – n.r.). Ne e greu să despăgubim oamenii din Crasna ca să putem extinde acel poligon și să facem schimbul de terenuri. După ce facem acești pași, adică schimbul de terenuri, vom putea discuta despre proiectul șoselei de centură”, ne-a declarat viceprimarul Zalăului.

Vicepreședintele liberal al Consiliului Județean spune că centura Zalăului este problema principală a Sălajului
Vicepreședintele liberal al Consiliului Județean Sălaj, Valeriu Crișan, susține că principala problemă a Sălajului la ora actuală este șoseaua de centură a Zalăului.
“Orice investiție în județ este binevenită, dar problema principală a Sălajului este realziarea șoselei de centură a Zalăului. Noi apreciem orice lucru bine făcut, dar trebuie să vedem cum rezolvăm problema Zalăului, pentru că siguranța cetățenilor este înainte de toate, și vedeți câte se întâmplă dacă nu avem finalizată centura Zalăului (referire la accidentele în care sunt implicate mașini grele – n.r.). În orice oraș se impune o centură ocolitoare”, ne-a declarat Valeriu Crișan.