Din Strategia de îmbunătățire organizațională a Primăriei Municipiului reiese că cheltuielile de personal în Primăria Municipiului Zalău au crescut cu 25 la sută din 2011, de la valoarea de 4,8 milioane de lei – la o medie anuală de 201 persoane angajate – la 6 milioane de lei în 2013, când unitatea avea în medie 207 persoane. 

La fel la Poliția Locală Zalău, subordonată primăriei, au crescut cheltuielile salariale cu 21,27 la sută în perioada 2011 – 2013, de la 926 mii de lei la 1,1 milioane de lei în 2013, în condițiile în care numărul mediu de angajați ai Poliției Locale era de 51 de angajați în 2011 și de 50 de persoane în 2013.
Angajații Direcției de Asistență Socială Comunitară (DASC) n-au ținut pasul cu colegii lor, în ce privește creșterea fondului de salarii. Cheltuielile de personal la DASC au crescut cu 8,93 la sută în perioada similară, respectiv de la 731 de mii de lei în 2011 la 756 mii lei în 2013, însă numărul de persoane angajate a scăzut de la 51 de persoane în 2011 la 41 în 2013.
Și cheltuielile materiale au crescut în perioada menționată, cu 4,62 la sută în cadrul Primăriei, cu 8,97 la sută în cadrul DASC și cu 72 la sută în cadrul Poliției Locale.

Personalul primăriei se declară mulțumit de funcții

Cu o singură excepție, toți angajații primăriei au declarat la interviu că sunt mulțumiți de postul ocupat. 30,5 la sută dintre persoanele care ocupau o funcție de conducere au spus că și-au găsit împlinirea profesională la locul de muncă ocupat și tot atâția consideră că funcția le aduce doar o sursă de venit.
Când vine vorba de satisfacția muncii, jumătate dintre șefi se declară mulțumiți că au reușit să implementeze proiecte, aplicații sau sisteme, în timp ce 17,4 la sută spun că au avut rezultate notabile și același procent spun că nu au reușit să ajungă la astfel de rezultate. Despre cei din urmă, evaluatorul apreciază că și-au impus standarde înalte de autoapreciere, motiv pentru care au fost modești în autoevaluare.
Muncă grea, comunicare proastă și habarnism în atragerea mediului privat în proiecte comune
Salariații apreciază că în Primăria Zalău e mult de muncă, atât ca volum, dar și din cauza modificărilor frecvente ale legislației. De aici și dificultățile în rezolvarea sarcinilor de serviciu.
12 la sută dintre șefii de departamente și direcții din primărie spun că problemele în rezolvarea sarcinilor de serviciu apar din cauza comunicării dificile în cadrul aceluiași departament și între departamente. Specialiștii le recomandă să continue cursurile de specializare pentru a fi mai eficienți, dar și pentru a ajunge să promoveze la un salariu mai mare.
Evaluatorii le reclamă șefilor din primărie că nu știu să atragă investitori din domeniul privat și spun că 35 la sută dintre angajații cu funcții de conducere nu folosesc sau nu știu nici o pârghie pentru a atrage mediul privat în proiecte comune.

Le e greu să lucreze cu publicul “cu înțelegere greoaie”

Personalul de la relații cu publicul spun că întâmpină o dificultate majoră în a lucra cu publicul din cauza “înțelegerii greoaie a cetățenilor” legat de completarea formularelor, cât și din cauza limitelor competențelor lor. Specialiștii le recomandă, însă, să urmeze cursuri de comunicare pentru a putea relaționa mai bine cu cetățenii și pentru a nu fi “stresați” de cei în slujba cărora sunt.
În schimb, angajații din primărie au spuus că au nevoie de cursuri de management și de resurse umane pentru a cunoaște mai bine cum pot promova.stop_coloana 

Cum percep zălăuanii activitatea lucrătorilor din Primărie

Evaluarea satisfacției clienților primăriei a fost realizată de societatea ACCES Oltenia. Rezultatele analizei arată că mai bine de jumătate dintre zălăuanii care trec pragul primăriei au nevoie de acte/documente, alți 20,5 la sută au nevoie de a solicita informații, 6,5 la sută au avut de plătit taxe, 6 la sută depun reclamații și sesizări, 5,5 la sută merg la primărie pentru nevoi sociale, 3 la sută pentru plata amenzilor/sancțiunilor, câte 1,5 la sută pentru probleme legate de securitatea orașului, pentru consultanță sau clarificări.
Întrebați despre cum s-au comportat angajații cu ei, aproape toți (97 – 99 la sută) dintre cetățeni au răspuns că angajații din primărie au fost atenți cu ei, le-au ascultat problemele până la capăt, au fost prietenoși, amabili și le-au dat răspunsuri explicite și au acționat rapid la problemele lor. Mai mult, 90 la sută dintre cetățeni au declarat că funcționarul le-a vorbit frumos, iar 10 la sută apreciază că acesta a avut un comportament nepotrivit.
Chiar dacă funcționarii se plâng de volumul mare de lucru, cetățenii au declarat în proporție de 60 la sută că angajații primăriei nu păreau stresați de volumul de muncă și doar 20 la sută au avut impresia că aceștia erau copleșiți de sarcinile de serviciu și obosiți.


 

Primăria Zalău face noi angajări

Șase posturi sunt scoase la concurs

Pe 23 și 27 iulie, primăria Zalău orga-nizează concurs pentru ocuparea a două posturi publice de execuție de consilieri juridici, pentru Serviciul Juridic contencios din cadrul Direcției Administrație Publică. Se cer studii superioare de lungă durată în domeniul juridic. Nu se cere experiență profesională, deoarece posturile sunt pentru debutanți.
Dosarele de înscriere pentru concurs se depun până la data de 13 iu-lie, ora 13.00, la camera 30 din cadrul Primăriei Zalău.
Un alt concurs se va derula în zilele de 29 și 31 iulie, pentru ocuparea a patru posturi de execuție. Două dintre ele sunt în cadrul Direcției Corp control. Un post este de consilier cu studii superioare, grad profesional superior și un post de referent cu studii medii, grad profesional superior. Se cere vechiem în specialitatea studiilor de minim 9 ani.
Pentru Biroul Tehnologia informației se caută doi funcționari publici cu studii superioare de lungă durată în domenii precum informatică, calculatoare, telecomunicații, tehnologia informației, ingineria informației sau specializare postuniversitară în domeniul informatic. Un post este de consilier cu grad profesional asistent și unul cu grad profesional superior. Nu se precizează nimic despre vechimea în muncă, de regulă obligatorie pentru astfel de încadrări.
Dosarele de înscriere pentru aceste ultime patru posturi se pot depune până la data de 15 iulie, ora 13.00, la camera 30 din cadrul primăriei Zalău.
Mai multe date despre posturile vacante, cerințe, bibliografie și conținutul dosarelor le puteți obține pe site-ul primăriei Zalău, zalausj.ro, la secțiunea Anunțuri.