Șampania Silvania va fi supusă unui proces de rebranding. Primele sticle noi vor apărea pe piață peste un an.


 Cu un nou investitor, șampania Silvania, produsă ecologic, prin metode tradiționale, vrea să-și recâștige locul pe piața națională și internațională. Ajunsă în pa-ragină, societatea falimentară Spumante Silvania a fost cumpărată în 2013 de o firma sălăjeană Universal Euro Buil, cu sediul în Fizeș, comuna Sâg. Administratorul firmei, Demian Drăgan, a investit 4,4 milioane de lei pentru cumpărarea fabricii de vin spumant de sub Măgura Șimleului, cu tot cu cramă și circa 140.000 de sticle de șampanie din ultima producție, din 2004. Fabrica de la Șimleu este singura din țară care produce șampanie adevărată – vin spumant cum îi spunem noi -, produs după metoda originală din regiunea franceză Champagne.

Plantații noi de viță de vie pentru viitoarea șampanie Silvania

Despre proiectul măreț al noului investitor legat de Podgoria Silvania, așa cum se numește acum fabrica de la Șimleu, ne-a vorbit Doru Dârjan, noul director de vânzări. Acesta spune că s-au înființat anul trecut două plantații noi de viță de vie, una de 16 hectare la Șimleu Silvaniei și alta de 30 de hectare la Lompirt și se pregătește o a treia plantație de circa 20 de hectare. Este vorba de soiuri de struguri speciale pentru producția de șampanie, precum Fetească Regală, Muscat Ottonel, Pinoit Noir, Chardonnay, Fetească Albă.

Investiții în retehnologizare pentru produse premium

S-a investit până acum în retehnologizare, în bazine noi și linii de îmbuteliere, în sticle, dopuri și coșuri de cea mai bună calitate din Portugalia și Italia. S-au adus și specialiști oenologi din Italia pentru a scoate pe piață o șampanie de cea mai bună calitate, păstrând aceeași metodă de obținere tradițională “Champenoise”, prin refermentarea naturală a vinului în propria sticlă. “Prima producție de vinuri vrem să o scoatem spre sfârșitul anului viitor, circa 200.000 de sticle, din struguri achiziționați din Camăr, pentru că plantațiile noastre vor intra pe rod doar peste 3 – 4 ani. Peste 2 – 3 ani ne-am propuus să ajungem la o producție de un milion de sticle. O să se respecte aceeași tehnologie de producere a șampaniei, dar ne concentrăm pe produse premium. Dorim doar să facem un rebranding total, să schimbăm eticheta, design-ul sticlei, dopuri de calitate superioară aduse din Portugalia. Păstrăm, desigur, denumirea Silvania, un brand foarte cunoscut și apreciat. Este o cerere foarte mare la export și sperăm să putem onora comenzile. stop_coloana Până acum n-am vândut decât de pe stocuri. Dorim să ne orientăm spre piețele mari anterioare, cum este Rusia, Polonia, dar avem solicitări și din Belgia, Olanda, Luxemburg, Germania, pentru șampanie, pentru că românii nu sunt mari consumatori de șampanie. Pentru că a crescut consumul de vin în România, prin proiectul nostru vrem să scoatem pe piață maxim trei sortimente de vinuri”, a declarat pentru Graiul Sălajului directorul de vânzări al Podgoriei Silvaniei.

Podgoria Silvania pe harta turismului românesc și internațional

La poalele Măgurii Silvaniei se găsește cel mai prețios beci din țară, cu o lungime de 3,5 kilometri, situat la 60 de metri sub pământ, care oferă condițiile adecvate de temperatură și umiditate pentru obținerea vinului spumant al adevărata lui valoare. Pentru că există un mare interes pentru a vizita această galerie de vinuri, noul proprietar dorește să construiască aici un hotel și în prima parte la beciului să amenajeze o cramă pentru turiștii care-i vor trece pragul. “Vrem să ne orientăm și pe turism. Vin și acum turiști din Franța și nu avem unde să-i cazăm. Avem solicitări din partea transportatorilor pentru circuite în Sălaj, alături de Grădina Botanică și altele și deocamdată nu putem să răspundem solicitărilor”, ne-a spus Dârjan.

Investitorul sălăjean investește nu numai bani în brandul Silvania, ci și multă pasiune. Dacă va reuși, Podgoria Silvania ar putea deveni un brand național de vin spumant. Să nu uităm că înainte de 1989 ieșeau din beciurile de la Șimleu Silvaniei circa 4 milioane de sticle de vin care ajungeau pe mesele consumatorilor din întreaga lume.