Compania de Apă transmite clienţilor că ii debranşează legal, chiar dacă şi-au plătit consumul
Compania de Apă Someş a venit cu unele precizări după articolul pblicat în ziarul nostru de miercuri în care amintim de istoricul debranşărilor din Zalău. Pe scurt, ca să nu se chinuie cu recuperarea datoriilor de la câte un rău-platnic dintr-un bloc, Compania de Apă debranşa tot blocul pentru a forţa recuperarea datoriilor şi a impune branşarea individuală a fiecărui consumator.
„Ne vedem nevoiţi să repetăm ceea ce s-a afirmat începând cu 2011, respectiv că necesitatea de a încheia contractele la nivel de branşament în cazul condominiilor a rezultat nu deoarece ‘aşa ne-a convenit’, nu datorită pierderilor sau din nici un motiv decât imperativul legal, respectiv nevoia de a reintra în legalitate, prevederile normative nepermiţând facturarea la nivel de apartament decât în cazul unor contoare de branşament individuale la limită de proprietate”, ţine să sublinieze Compania de Apă.
„Graiul Sălajului poate, în virtutea dreptului la opinie, să deplângă aplicarea legii, dar Compania de Apă Someş nu poate fi făcută responsabilă pentru efectele – pentru locatarii de la bloc – a desfiinţării de către ei a asociaţiilor de proprietari şi nici de acuzaţia că respectă legalitatea”, mai spune Compania de Apă.
Graiul Sălajului, însă, nu deplânge aplicarea legii. Ziarul nostru a relatat evenimentele aşa cum au fost ele, iar Compania de Apă ar putea să recunoască faptul că legea care o favorizează este proastă, pentru că o lege care nu este în interesul cetăţeanului e o lege proastă sau prost aplicată. Să laşi fără apă un bloc întreg în miez de vară poate fi numită şi tortură. Cum să-l vitregeşti de apă pe cetăţeanul care şi-a plătit apa?! În care junglă trăim? A aplica o lege proastă în detrimentul cetăţeanului înseamnă lipsă stop_coloana de discernământ şi judecată anapoda. Oare câţi copii s-a îmbolnăvit în vara lui 2013 din cauza mizeriei create de lipsă de apă?
„În ceea ce priveşte afirmaţia suportării de către beneficiari a pierderilor, aceasta nu se susţine, deoarece pierderile tehnologice nu sunt cuprinse în preţ, iar clienţii plătesc doar consumurile înregistrate de contorul de branşament”, se mai spune în adreasa Companiei de Apă.
Pierderile înregistrate în sistemul de alimentare cu apă potabilă în anul 2014 în Zalău au fost de 25 la sută. Cum se face atunci că – nu o spunem noi, o spun cetăţenii – un sfert din factura pe care o plătesc este pentru apa ce nu o consumă. Noi doar vă transmitem nemulţumirile lor.
Povestea debranşărilor de la reţeaua de apă nu-i o poveste nouă în Zalău. Încă din 2011, Compania de Apă a impus contractul la comun, debranşând şi pe cei care au plătit şi pe rău-platnici. Aşa că sute de familii s-au trezit fără apă chiar dacă erau la zi cu plăţile.
Luni, Senatul a decis prin adoptarea unei propuneri legislative pentru completarea Legii nr.24/2006 a serviciului de alimentare cu apă, în sensul că operatorii nu au dreptul să sisteze furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apă a acelor utilizatori care achită contravaloarea serviciilor. Aşadar, Senatul a făcut un prim pas în eliminarea aberaţiilor legislative.
