decembrie 5, 2025

DADP se indură să spună că suspiciunea de fraudă este la concursul pentru angajarea unui gestionar

imagine-articol0_44031

Procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Judeţean Sălaj s-au dus săptămâna trecută, joi, cu mandat de percheziţie la sediul Direcţiei de Administrare a Domeniului Public (DADP), în urma unei sesizări de fraudare a examenului pentru ocuparea unui post în cadrul Direcţiei. Au luat cu ei o serie de documente şi toată tehnica de calcul, pentru a proba faptele reclamate.
Parchetul nu a dat detalii din motive legate de mersul anchetei, aşa că în jurul cazului circulau doar zvonuri şi păreri. Pentru că Primăria Zalău organizase recent concurs pentru postul de inspector resurse umane, iar DADP este în su-bordinea Consiliului Local, s-a bănuit că despre acest post ar fi vorba. Aurel Bican, directorul DADP, ne spunea a doua zi după percheziţie că direcţia pe care o conduce nu organizează concurs pentru postul de inspector resurse umane, ci numai pentru posturi de gropar, muncitor necalificat la toalete publice, magazioner etc. Adică în loc să ne răspundă la obiect, vrea să ne bage în ceaţă. Cine ştie de ce nu a vrut. Bican a declarat pentru Graiul Sălajului că, “într-adevăr, joi dimineaţa procurorii au descins la sediul unităţii, au interogat câteva persoane şi au ridicat mai multe acte şi calculatoare, inclusiv eu am fost invitat la parchet”.
Bican ne-a spus aşadar numai că nu poate organiza concurs pentru inspector de resurse umane, dar nu ne-a spus că a organizat concurs pentru postul de “magaziner”, adică gestionar la DADP. De ce nu ne-a spus şi a lăsat-o în ceaţă? Pentru că despre acest post este interesat Parchetul. Suspiciunile sunt legate de fraudarea unui examen pentru postul de “magaziner” (gestionar – explică şeful DADP), la care au parti-cipat trei persoane. Prim-procurorul Crin Bologa ne-a confirmat că procurorii au perchiziţionat sediul DDAP, în legătură cu fraudarea unui examen şi ne-a spus că “se fac verificări şi nu s-a început urmărirea faţă de persoane”.

Răspunsuri în doi peri de la Manuela Ghiuruţan

Lucrurile au fost lăsate intenţionat încâlcite. Am apelat la Manuela Ghiuruţan, purtător de cuvânt al Primăriei Zalău, care, ca să ocolească informaţiile de interes, ne-a spus şi ea ca Bican doar că “Direcţia de Administrare a Domeniului Public nu a scos la concurs, şi prin urmare nu a organizat concurs, pentru ocuparea postului de resurse umane”. Putea să ne spună că DADP a organizat concursuri pentru alte posturi, dar ne-a lăsat în ceaţă. Am întrebat şi dacă a fost organizat un concurs de Consiliul Local Zalău, în încercarea de a da de un capăt. stop_coloana Iarăşi, Manuela Ghiuruţan a profitat de situaţia încâlcită dată de faptul că DADP, deşi este în subordinea Consiliului Local, pentru anumite posturi organizează singură concurs, iar pentru altele nu, pentru că le organizează Primăria. “Consiliul Local Zalău nu are atribuţii de organizare de concurs pentru ocupare posturi”, ne lămureşte Manuela ca pe proşti, da de obosim şi o lăsăm moartă, ca publicul să nu mai fie stârnit de asemenea caz. Ne putea informa însă că DADP este în subordinea Consiliului Local Zalău şi Direcţia poate organiza concursuri pentru anumite posturi. Dar n-a vrut Manuela. Cine ştie de ce.

Directorul Aurel Bican a ieşit la rampă

În final, ieri, Aurel Bican, directorul DADP, ne transmite informaţii prin bi-roul de presă al Primăriei, probabil sătui de insistenţele noastre şi probabil după ce s-a asigurat că spune “ce trebuie”. “Concursul a fost organizat de către Direcţia Generală de Administrare a Domeniului Public pentru postul de gestionar. La probele finale ale concursului au participat trei candidaţi. Presupunem că această situaţie este urmare a unei sesizări din partea unui candidat. Informaţiile referitoare la candidaţi sunt făcute publice prin afişarea rezultatelor din toate etapele concursului, la sediul instituţiei, conform legii”, informează Bican. Şeful DADP mai afirmă că “Direcţia a organizat concursul pentru ocuparea posturilor contractuale de muncitor ne-calificat gropar, muncitor necalificat la toaletele publice, magaziner (gestionar) şi şef serviciu contabilitate. Concursul a fost anunţat la AJOFM Sălaj în data de 12.12.2014, în Monitorul Oficial şi la sediul instituţiei în data de 15.01.2015. Concursul s-a desfăşurat în perioada 2.02. 2015 – 16.02 2015.
Tot ieri l-am întrebat pe prim-procurorul Crin Bologa în ce stadiu se află ancheta privind fraudarea examenului pentru ocuparea postului de gestionar. Domnia sa a spus că există doar sus-piciuni de fraudare şi cazul a fost preluat de Parchetul de pe lângă Judecătoria Zalău. Ancheta va arăta dacă a fost sau nu fraudă. Dar, iese fum fără foc?