Hoții de motorină din Jibou vor fi rejudecați de alți magistrați decat cei din decembrie 2013
În urmă cu o lună, Curtea de Apel Cluj a admis toate acțiunile hoților de motorină din Jibou, prinși în 2010 că goleau “în stil mare” rezervoarele locomotivelor. Hoții nu erau chiar oricine, ci mai mulți polițiști și angajați CFR.
Acum, Curtea de Apel a dispus anularea în totalitate a deciziei Tribunalului Sălaj din decembrie 2013 și trimiterea pentru rejudecarea cauzei. Dosarul nr. 2348/84/2011 a ajuns vineri la Tribunalul Sălaj, primind un nou număr de înregistrare, 126/84/2015. Cum dosarul trebuie rejudecat, aceasta presupune și schimbarea judecătorului. Ieri, magistrații Tribunalului au hotărât aprobarea cererii de abținere a judecătorului care a dat sentința în decembrie 2013 și înlocuirea lui cu un alt judecător.
Curtea de Apel Cluj odornă “la loc comanda”
Dosarul a fost înregistrat pe rolul Tribunalului Sălaj în luna mai 2011, iar în luna decembrie 2013 completul de judecată s-a pronunțat printr-o primă decizie. Șeful Poliției Transport Feroviar din Jibou, Ștefan Felician Volin, a primit cea mai aspră pedeapsă -, de 7 ani de închisoare. Un alt polițist, Alin Bot, a primit trei ani de închisoare. Darius Ciurte s-a ales cu 5 ani, Dan Barti cu 5 ani, Cristian Pop cu 5 ani. Dintre angajații Stației CFR Jibou, cea mai mare pedeapsă a primit-o Vasile Cheța, de șase ani de închisoare. Inculpații, dar și Parchetul de pe lângă Tribunalul Sălaj, au decis să facă recurs la Curtea de Apel Cluj. Asta în 2014. Curtea de Apel Cluj a hotărât “la loc comanda”, stop_coloana adică trimiterea dosarului spre rejudecare la Tribunalul Sălaj. Asta după cinci de amânări, de noi termene în instanță
Furt masiv de motorină și ulei
În dosarul instrumentat de procurorii parchetului de pe lângă Tribunalul Sălaj au fost cercetate 143 de persoane. Doar 23 dintre acestea au fost trimise în judecată, din care 18 angajați ai stației CFR Jibou și cinci polițiști TF. Toți sunt acuzați de luare de mită și delapidare în formă continuă. Unii dintre ei au fost prinși în flagrant în anul 2010. Atunci când erau de serviciu, cei cinci polțiști TF pretindeau mecanicilor de locomotivă între 5 și 10 litri de motorină cu titlul de mită pentru a nu constata sustragerile mari de motorină și ulei făcute de mecanici. Mecanicii sustrăgeau motorina în cantități cuprinse între 50 și 200 de litri la sosirea din fiecare cursă, din care dădeau o parte polițiștilor, apoi vindeau o cantitate contracost, însă la prețuri sub cele de la pompă. La rândul lor, polițiștii vindeau motorina șoferilor interesați. Prejudiciul constatat cauzat Companiei de Căi Ferate, după spusele procurorilor, este de 14.612 litri de motorină și 180 de litri de ulei.
