Bugetul Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca Salaj este pe terminate, institutia asteptand rectificarea de buget
Potrivit directorului adjunct, Alexandru Pura, pentru plata indemnizatiilor de somaj mai sunt bani pentru luna august, dar este prevazuta o rectificare de buget in aceasta luna. Din cauza cresterii lunare semnificative a numarului de someri indemnizati de la inceputul anului, s-au cheltuit mult mai multi bani pe somaj, dar plata indemnizatiilor nu este in pericol, a precizat Pura.
Bugetul total al AJOFM Salaj pentru anul 2009 a fost de 27.863.000 lei. Din acestia, 16.000.000 au fost pentru plata somajului, iar 3.880.000 au fost indreptati catre plata subventiilor pentru angajatori la incadrarea in munca a absolventilor, persoanelor de peste 45 de ani sau intretinatori unici de familie. Nu mai sunt bani pentru incheierea de noi conventii, dar contractele care sunt in derulare vor fi platite in continuare pana la sfarsitul anului, deoarece au fost „rezervate” sumele necesare. Anul acesta 170 de societati au incheiat conventii cu agentia pentru 518 salajeni incadrati.
Alti 508.000 lei au fost destinati primariilor, fiind subventionate locurile de munca ale somerilor angajati pentru executarea de lucrari pentru comunitatea locala. Agentia a incheiat conventii cu 34 de primarii din judet pentru 250 de someri, pentru o perioada de cinci luni cu posibilitatea de prelungire a conventiilor, la cerere. Inca se mai pot incheia noi conventii.
Restul banilor din totalul bugetului, respectiv peste 7.000.000 de lei, sunt pentru cheltuielile cu personalul, intretinerea unitatilor, pentru garantare si cursuri de formare profesionala.
4.000 de someri fara indemnizatie
Din ianuarie, peste 8.000 de salajeni au devenit someri, jumatate dintre ei – 4.100 – beneficiind de ajutor de somaj. In ceea ce priveste somerii neindemnizati, cele mai multe intrari au fost luna trecuta – 875 de persoane, de la inceputul anului 4.001 persoane devenind someri fara plata. In prezent sunt 8.934 de someri, din care 5.214 sunt indemnizati.