12 şcoli din Sălaj sunt verificate dacă oferă educaţie de calitate
12 şcoli gimnaziale sălăjene din mediul rural vor fi evaluate, începând din luna februarie, de către reprezentanţi din cadrul Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP). Potrivit unui comunicat ARACIP, evaluarea are loc în cadrul proiectului „Educaţie de calitate în şcolile din mediul rural”, finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013.
Şcoala gimnazială nr. 1 din Buciumi este prima pe lista reprezentanţilor ARACIP, evaluarea urmând să fie făcută în perioada 9 – 13 februarie. Şcolile gimnaziale din Agrij, Bănişor, Carastelec şi Hereclean sunt programate să fie evaluate în perioada 16 – 20 februarie. Urmează apoi ca reprezentanţii ARACIP să treacă la şcolile din Borla şi Bobota între 23 şi 27 februarie.
În luna martie, intervalul 2 – 6 martie, vor fi evaluate şcolile din Bălan, Boghiş, Cizer şi Ip, urmând ca ultima şcoală de pe lista evaluărilor, respectiv şcoala din Creaca, să primească vizita reprezentanţilor ARACIP în perioada 9 – 13 martie.
Lunile aprilie – iunie îi va aduce pe reprezentanţii ARACIP din nou la noi în judeţ. De data aceasta, vor fi evaluate alte nouă şcoli, evaluări ce vor fi realizate printr-un alt proiect cu finanţare europeană – „Sprijinirea stop_coloana şcolilor pentru creşterea calităţii serviciilor educaţionale”. Vor fi evaluate şcolile gimnaziale din Lozna, Nuşfalău, Plopiş, Zimbor şi Şcoala Gimnazială „Corneliu Coposu” din Zalău, precum şi grădiniţele „Ion Creangă” şi „Pinochio” din Zalău şi Liceul Tehnologic „Octavian Goga” din Jibou.
Potrivit reprezentanţilor ARACIP, evaluatorii special pregătiţi vor verifica dacă şcolile îndeplinesc sau nu nivelul minim de calitate în educaţie, unităţile urmând a fi evaluate complet din punctul de vedere al întregii activităţi de organizare şi funcţionare. În urma evaluării, unităţile şcolare vor primi calificative, de la „Nesatisfăcător” la „Excelent”. Unităţile şcolare care nu reuşesc să obţină un calificativ minim primesc o perioadă de timp pentru a remedia problemele cu care se confruntă, după care trebuie să solicite din nou evaluarea. După trei vizite de acest fel, dacă indicatorii tot nu sunt atinşi, se poate ajunge până la desfiinţarea instituţiei de învăţământ. Nivelul minim pentru acreditare a unei şcoli este „Satisfăcător”.
