decembrie 5, 2025

Ministerul Educaţiei a stabilit datele pentru simularea Evaluării Naţionale şi a Bac-ului

imagine-articol0_43296

Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice (MECS) a stabilit calendarul pentru desfăşurarea simulărilor exa-menelor naţionale din anul şcolar 2014 – 2015. Astfel, elevii clasei a VIII-a vor susţine simularea pentru Evaluarea Naţională în zilele de 23, 24 şi 25 februa-rie, iar elevii claselor a XI-a şi a XII-a vor susţine simularea pentru Bacalaureat în zilele de 2, 3, 4 şi 6 martie.
Potrivit MECS, simulările au un du-blu scop, şi anume familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluări naţionale, respectiv a unui examen de bacalaureat naţional şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale sau liceale.
Disciplinele la care se organizează simularea Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2014 – 2015, sunt Limba şi literatura română (23 fe- bruarie), Matematică (24 februarie) şi Limba şi literatura maternă (25 februarie). Afişarea rezultatelor este programată pentru data de 6 martie.
Simularea probelor scrise ale exa-menului de bacalaureat pentru elevii claselor a XI-a şi a XII-a din anul şcolar 2014 – 2015 are următorul calendar: Limba şi literatura română (2 martie), Limba şi literatura maternă (3 martie), proba o-bligatorie a profilului (4 martie) şi, doar pentru elevii claselor a XII-a, proba la alegere a profilului şi specializării (6 martie). Toate probele sunt scrise. Afişarea rezultatelor va avea loc pe data de 12 martie.
“În vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare, rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii indivi-duale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral”, se arată într-un comunicat MECS.

Rezultate dezastruase la simulările de anul trecut

În anul şcolar 2013 – 2014, rata de promovare la simularea Evaluării Naţionale în Sălaj a fost de 49,26 la sută. A devenit un clişeu că mai mult de jumătate dintre elevii sălăjeni de-a VIII-a obţin note sub 5 la simulare sau la examene. Cu acest procent de promovare, Sălajul s-a si-tuat pe locul 15 în clasamentul judeţelor după media de la simulare. stop_coloana
La simularea de la Bacalaureat cele mai slabe rezultate le-au obţinut elevii sălăjeni de clasa a XII-a la mate-matică şi istorie (promovabilitate de 41,79 la sută). 54 la sută dintre ei au luat note de trecere la Limba şi literatura română şi 58 la sută la proba la alegere a profilului.
Profesorii se aşteptau la rezultate mai bune la simulările de la Evaluarea Naţională şi la simulările pentru bacalaureat mai ales că nivelul subiectelor este considerat mediu şi este ridicat la acest “rang” cu indulgenţă.

Promisiuni de plată pentru profesorii care corectează la simulări

Remus Pricopie, fostul ministrul al Educaţiei, promitea anul trecut că “dascălii vor primi bani pentru supravegherea şi corectarea lucrărilor de la aceste simulări şi examene dintr-un proiect european în valoare de 50 de milioane de euro”. Plata urma să se facă de anul acesta, însă având în vedere că Remus Pricopie nu mai este ministru al Educaţiei, rămâne de văzut dacă noul ministru, Sorin Cîmpeanu, va duce la capăt acest proiect. Altfel, profesorii vor continua să facă voluntariat, după terminarea orelor, pentru a corecta mii de lucrări.
Profesorii care corectat lucrările de la simulări în anul şcolar 2013 – 2014 au făcut muncă voluntară. Remus Pricopie, ministrul Educaţiei la vremea respectivă, nu le-a promis mai mult decât zile libere, pe motiv că nu sunt bani pentru a fi plătiţi pentru corectarea lucrărilor de la simulare.
Concret, 233 de profesori sălăjeni au făcut muncă voluntară pentru a corecta lucrările de la simularea examenului de bacalaureat de anul trecut. Singurul “avantaj” pe care l-au avut profesorii a fost faptul că activitatea de supraveghere a elevilor din cadrul simulării de la examenul de bacalaureat se încadrează în timpul pe care un profesor trebuie oricum să-l petreacă la şcoală, fiind plătit ca atare.