S-a stabilit calendarul pentru evaluările naţionale pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a
Evaluările naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a în anul şcolar 2014 – 2015 vor avea loc în perioada 18 mai – 3 iunie, se arată într-un ordin al ministrului Educaţiei de luni.
Ordinul ministrului prevede aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a Evaluărilor Naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a în anul şcolar 2014 – 2015 şi pentru aprobarea Calendarului de administrare a acestora.
Potrivit calendarului, evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a are loc în intervalul 18 – 20 mai. Astfel, pe 18 mai 2015 este programată proba scrisă la Limba română, pe 19 mai – proba de citire la Limba română şi de scriere şi citire la Limba română pentru minorităţile naţionale, pe 20 mai – Matematică, pe 21 mai – scris Limba maternă, iar pe 22 mai – citit Limba maternă.
La sfârşitul clasei a IV-a, evaluarea este programată astfel: 26 mai – Limba română, 27 mai – Matematică, 28 mai – Limba maternă.
Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a începe pe 2 iunie cu proba de Limbă şi comunicare şi se încheie pe 3 iunie cu proba de Matematică şi Ştiinţe ale naturii. stop_coloana
Inspectoratul Şcolar propune îmbunătăţiri pentru Evaluările la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a
În anul şcolar 2013 – 2014, elevii din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a au avut de susţinut pentru prima dată Evaluări Naţionale. La nivelul judeţului Sălaj, au susţinut evaluările 2.200 de elevi de clasa a II-a din 80 de şcoli, 2.236 de elevi de clasa a IV-a din 79 de şcoli şi 2.270 de elevi din clasa a VI-a din 79 de şcoli. Din datele prezentate în raportul privind Starea învăţământului sălăjean în anul şcolar 2013 – 2014, „elevii au fost preocupaţi şi interesaţi pentru a rezolva complet şi corect fiecare sarcină de lucru, dovedind seriozitatea într-o atmosferă specifică de examen”.
Reprezentanţii ISJ Sălaj au precizat câteva aspecte de îmbunătăţit privind desfăşurarea Evaluărilor Naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, dintre care amintim faptul că textele au avut grade diferite de dificultate, ca atare elevii nu au avut şanse egale la rezolvarea sarcinilor; la unii itemi elevii nu au înţeles cerinţele, fapt care a dus la disfuncţii în răspuns; perioada în care s-au desfăşurat testele a fost aleasă prea aproape de finalul anului şcolar, când sunt foarte multe activităţile în care sunt implicaţi atât elevii, cât şi profesorii; ora de transmisie şi preluare a subiectelor nu a fost una potrivită.
