decembrie 5, 2025

Sălăjenii pot verifica pe internet dacă sunt asigurați medical

imagine-articol0_41960

Persoanele asigurate nu vor mai fi nevoite să meargă la Casa Județeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Sălaj pentru a obține adeverință de asigurat de fiecare dată când trebuie să meargă la medic. Potrivit unui comunicat de presă al CJAS Sălaj, furnizorii de servicii medicale pot să verifice pe site-ul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, prin intermediul Sistemului Informatic Unic Integrat (SIUI), dacă persoana care solicită servicii medicale este asigurată sau nu. “Potrivit prevederilor Ordinului Președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 581/08.09.2014 privind aprobarea Normelor metodologice pentru stabilirea documentelor justificative privind dobândirea calității de asigurat, persoanei care necesită servicii medicale, medicamente, îngrijiri la do-miciliu și dispozitive medicale, cu excepția celor din pachetul minim de servicii me-dicale, îi va fi verificată calitatea de asigurat de către furnizorul de servicii medicale ca urmare a interogării aplica-ției pe site-ul CNAS”, se arată în comunicatul CJAS Sălaj.
Dacă în urma consultării aplicației persoana apare ca neasigurată, aceasta se va prezenta la CJAS Sălaj cu documentele care atestă calitatea de asigurat pentru a solicita eliberarea unei adeverințe. Automat, la eliberarea adeverinței de către casa de asigurări,  stop_coloana calitatea de asigurat va fi validată și în sistemul informatic (SIUI).
Potrivit reprezentanților CJAS Sălaj, această măsură este tranzitorie și va fi înlocuită anul viitor de cardul național de sănătate, care va face dovada calității de asigurat.

Cum verifici dacă ești sau nu asigurat

Aplicația de pe site-ul CNAS permite persoanelor să verifice dacă figurează ca asigurate sau nu, precum și ultima înscriere la un medic de familie.
Primul pas este accesarea adresei http://www.cnas.ro/page/verificare-asigurat.html. Apoi se introduce Codul Numeric Personal al persoanei și un număr de verificare afișat. Odată introduse aceste date, aplicația va afișa mesajul “Persoana selectată este asigurată” sau “Persoana selectată nu este asigurată”, în funcție de caz. „n cazul persoanelor asigurate, aplicația precizează și data ultimei înscrieri la un medic de familie.