Primăria Zalău anunţă startul sezonului la vanătoare de şoferi
Cele cinci radare fixe de pe bulevardul Mihai Viteazu vor începe să dea amenzi
Cele cinci camere video aflate în funcţiune pe bulevardul Mihai Viteazu, care depistează şoferii care depăşesc viteza legală sau trec pe roşu vor fi puse în funcţiune, a anunţat miercuri primarul Zalăului, Radu Căpîlnaşiu, într-o confe-rinţă de presă. A lăsat totuşi loc de suspans în ce priveşte data exactă când înregistrările de pe camere se vor concretiza în amenzi. „S-au stabilit soluţiile tehnice pentru conectarea dispece-ratului DGADP la baza de date de la Poliţie. Lucrările pentru tragerea fibrei optice şi achiziţionarea echipamentelor necesare sunt în curs de realizare. Nu sunt lucrări foarte mari şi nici costuri foarte mari. Posibilităţile de a trage aceste fibre optice există în canalizarea exi-stentă. Poliţia a mai solicitat şi o imprimantă, ca-meră securizată separată, maşină de împlicuit”, a explicat edilul. Cu alte cuvinte, se pun în mişcare lucrurile pentru ca radarele fixe de pe bulevardul Mihai Viteazu să poată funcţiona, iar şoferii care încalcă legea să fie amendaţi pe baza probelor video. Camerele au fost montate de primărie în 2013 pe tronsonul primărie – autogară, odată cu schimbarea semafoarelor în oraş.
Consiliul Local Zalău a aprobat în luna aprilie încheierea unui protocol de cooperare între Primăria Zalău şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) pentru a putea fi puse în funcţiune cele cinci radare fixe montate pe bulevardul Mihai Viteazu, pe tronsonul primărie – autogară, prin proiectul „Sistem de management al traficului în Municipiul Zalău”. Proiectul a fost implementat în perioada decembrie 2011 – mai 2013 şi a fost finanţat cu fonduri europene prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013. Proiectul cuprinde un subsitem de impunere a legii în trafic, care, în conformitate cu prevederile legale, poate fi exploatat doar de către Inspectoratul Judeţean de Poliţie (IPJ), stop_coloana în baza unui protocol de cola-borare. Pentru ca sistemul să poată fi folosit este necesară realizarea unei conexiuni securizate între dispeceratul Sistemului de management al traficului, stabilit la sediul DGADP, şi bazele de date ale Ministerului de Interne. Conexiunea poate fi realizată doar de către STS, utilizând o parte din infrastructura proiectului, pe traseul de la dispeceratul Sistemului de management al traficului, de pe strada Tudor Vladimirescu, până în faţa sediului IPJ, precum şi prelungirea traseului infrastructurii până la sediul STS, de către Primăria Zalău.
Înregistrările vor fi probe în instanţă
Radarele şi camerele amplasate pe bulevardul Mihai Viteazul sunt omologate, iar înregistrările foto şi video pot fi considerate probe în instanţă. Datele din trafic înregistrate de camerele de supraveghere vor fi stocate de către Direcţia Generală de Administrare a Domeniului Public (DGADP) Zalău timp de 30 de zile. În baza unui protocol de colaborare încheiat cu primăria, poliţiştii rutieri vor procesa aceste date. Poliţiştii vor trimite adrese deţinătorilor autovehiculelor identificate în trafic cu solicitarea ca aceştia să comunice numele persoanei care a condus autovehiculul în data şi la ora respectivă. După primirea comunicării la IPJ Sălaj, pe numele persoanelor a căror date au fost cerute de poliţişti se vor întocmi procese verbale de contravenţie. Dacă deţinătorii autovehiculelor refuză să comunice datele solicitate de Poliţie, procesele verbale de contravenţie vor fi întocmite pe numele acestora, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
