decembrie 5, 2025

Ingheţata din comerţ inseamnăpuţină cacao şi foarte mulţi aditivi

imagine-articol0_41363

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorului ne atrage atenţia asupra conţinutului de E-uri din îngheţata pe care o consumăm. În urma unui studiu, reiese că îngheţata de pe piaţa românească conţine până la nouă E-uri. Din studiul efectuat reiese faptul că din cele 27 de tipuri de îngheţată studiate, toate conţin E-uri. Şase dintre produse conţin şapte E-uri. Opt dintre ele au nu mai puţin de cinci E-uri. Cinci dintre produse au câte patru E-uri. Patru mărci de îngheţată conţin trei E-uri. Una dintre îngheţatele analizate are în compoziţie nouă E-uri. Un singur produs a fost depistat cu doar un E în compoziţie. 

Îngheţată de cacao cu… 1,3 la sută cacao

Consumatorii de îngheţată cu cio-colată trebuie să ştie că mănâncă mai puţină ciocolată decât ar crede. Şapte produse din 27 studiate nu au menţionate pe etichetă conţinutul de cacao, iar cinci din 27 de tipuri de îngheţată nu au menţionat pe etichetă valoarea energetică. Studiul arată că în îngheţata cu cacao, conţinutul de cacao sau ciocolată variază între 1,3 la sută şi 25 la sută. O altă problemă este că doar trei-sprezece produse din 27 studiate au menţionat pe etichetă valoarea zaharurilor, care variază între 11 şi 31 de grame la suta de grame de produs.
stop_coloana Acest studiu a vizat companiile Alpin 75 Lux, Betty Ice, Lidl, Mega Image, Kaufland, Nestle, Carrefour, Kubo Ice, Unilever South Central Europe, Maresi Foodbroker, şi Romania Hypermarche. Studiul a fost realizat de către Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorului şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România pe 27 de produse alese în mod aleatoriu. Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor şi serviciilor comercializate pe piaţa românească, derulat de Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons în cadrul consorţiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse şi servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetăţeanului consumator să fie făcută în cunoştinţă de cauză.