decembrie 5, 2025

Autostrada Transilvania va fi gata in 2017

imagine-articol0_41084

Ministrul clujean al Transporturilor, Ioan Rus, anunţă reluarea lucrărilor la Autostrada Transilvania şi dă un termen nou pentru finalizarea lucrărilor la cel mai important proiect de infrastructură al regiunii. Faţă de 2018, termenul promis de fostul ministru, Dan |ova, noul termen anunţat de Ioan Rus este 2017.

Rus a declarat că peste o lună vor începe lucrările de prelungire a autostrăzii de la Gilău până la Nădăşel, cu 8,7 kilometri. Când acest tronson va fi gata, sălăjenii vor intra pe autostradă direct de pe drumul spre Cluj, de pe E 81. „La Gilău – Nădăşel cred că într-o lună începem lucrările, organizare de şantier şi începerea efectivă a lucrărilor, şi din banii din acciza la motorină mai departe, Suplacu de Barcău – Borş, unde, de altfel, o parte din lucrări sunt făcuteÎ, a declarat ministrul într-un interviu pentru Mediafax. Chiar dacă nu a făcut referiri în mod expres la tronsonul care trece prin Sălaj, de la Nădăşel până la Suplacu de Barcău, promisiunea lui Rus este că „de la Gilău se pleacă pe Barcău, unde nu mai este finanţare, ea va fi din acciza de la motorină”. Întrebat când se va putea circula pe Autostrada Transilvania de la Borş până la Braşov, ministrul a răspuns: „Eu cred că în 2017 o vom avea gata”. Implicit, şi tronsonul sălăjean trebuie să fie gata, dacă Rus se ţine de cuvânt.
„Pentru Câmpia – Turzii, înapoi spre Târgu Mureş, avem finanţare europeană, pe fonduri de dezvoltare regional, şi nu avem de la Târgu Mureş la Braşov. Deocamdată, în zona aceasta nu avem identificat? o finanţare clară. Vom vedea pe bugetul de anul viitor ce putem introduce”, a mai declarat Rus. stop_coloana

Planu B – drum expres

Clujeanul de la Transporturi a dezvăluit că are şi un plan B pentru situaţia în care nu vor găsi fonduri pentru a finaliza lucrările autostrăzii. Este vorba de construirea unui drum expres. „O autostradă are 70 de metri lăţime, pe toate traseele pe care ne-am gândit să se facă autostrăzi vom expropria aceşti 70 de metri, după care sunt două variante: n-ai bani de 70 de metri şi nici nu ne trebuie, ai făcut traseul, ai expropriat, te-ai pregătit şi te opreşti şi faci patru benzi şi, dacă ai un drum rapid de patru benzi, te duci pe acest drum, şi în loc să te coste cinci milioane de euro kilometrul, te costă două şi treci de la 50 kilometri pe oră, te duci la 100 de kilometri pe oră. Nu sunt 130 de kilometri pe oră. Urmaşii noştri, când vin şi or să aibă bani, vin şi rezolvă bucata asta de aici”, a explicat Rus.
Din 2002 visăm frumos că va trece autostradă prin Sălaj. Ne-am ales deocamdată doar cu un viaduct, lângă localitatea Porţ, comuna Marca. N-am avut autostradă în 2012, conform proiectului iniţial, iar în 2013 constructorul Bechtel a fost trimis acasă. Statul a plătit daune de 37 de milioane de euro şi restanţe de 50 de milioane de euro plăţi pentru lucrări. Dacă nu cumva promisiunea lui Rus este menită doar să ne ia voturile, înseamnă că vom avea autostradă în 2017.