decembrie 5, 2025

Acciza de șapte cenți la carburant produce pagubă

imagine-articol0_40931

Transportatorii alimentează din alte țări, odată ce prețul combustibilului de la noi a devenit mai mare decât la vecini

De la 1 aprilie plătim mai mult pe carburant, din cauza accizei de 7 eurocenți, acciză care ar fi trebuit să aducă bani bugetului statului, stat care, în ce ne privește, a spus că ne va face autostradă și în Sălaj cu banii astfel colectați. Numai că nu prea ni se arată să avem autostradă, chiar dacă suntem ultimii pe listă, undeva în pragul lui 2020. Contrar așteptărilor guvernan-ților,care au pariat pe cei 7 euro-cenți, s-a produs o pierdere de aproape 11 milioane de euro, în loc de un câștig de 50 de milioane de euro pe lună, cum calcula Liviu Voinea, Ministrului delegat pentru Buget. Cel puțin așa reiese din analiza făcută de revista cu profil economic Capital. Și nu doar statul a pierdut de pe urma acestei accize, ci și companiile care se ocupă cu vânzarea carburanților și inclusiv cetățeanul de rând. Pentru că tot mai mulți transportatori, fie că vorbim de transportatori de mărfuri sau de transportatori de persoane, aleg să alimenteze din alte state, unde carburantul folosit de aceștia este acum mai ieftin. Este și cazul firmei sălăjene Cento Trans. stop_coloana Potrivit lui Sorin Câmpan, administrator Cento Trans, firma sa alimentează în mare parte de peste hotare. “Chiar dacă la început nu ne-a surâs ideea acesta, de a alimenta în alte țări, până la urmă ne-am hotărât că este mai bine și mai avantajos să alimentăm în afară țării, pentru că prețul carburantului este mai ieftin și cu aproape 20 la sută decât în România. Noi cola-borăm cu un intermediar. Cu ajutorul unui card oferit de acesta putem alimenta de aproape oriunde”, a declarat pentru Graiul Sălajului reprezentantul Cento Trans. Sorin Câmpan a mai adăugat că, odată cu acciza, au fost nevoiți să majoreze prețurile pentru a putea supraviețui. “Chiar dacă nu am fost de acord să creștem tarifele nu am avut ce face, fiindcă pierderile erau din ce în ce mai mari. Sper că toți călătorii noștrii să înțeleagă acest lucru. Vă spun sincer eram în situația de a da faliment”, a încheiat Sorin Câmpan, administrator Cento Trans.