UPC Romania a majorat tarifele cu 6 la suta pentru serviciile de televiziune. Cu toate acestea, operatorul nu a binevoit sa-si instiinteze cei 16.500 de clienti pe care ii are in Zalau
Mai grav decat atat este ca aceasta crestere tarifara, incepand cu prima zi a lunii iulie, a fost aplicata si abonatilor cu care compania incheiase niste conventii. Atat anul trecut, cat si in 2009, UPC a derulat campanii de fidelizare, oferind clientilor un pret special de 22 de lei (TVA inclus), la abonamentul lunar la serviciile audio-vizuale, pe o perioada de 24 de luni. Prin semnarea unei astfel de conventii, clientii se angajau sa nu renunte la serviciile operatorului pe o perioada de minim doi ani, altfel vor plati o taxa de 100 de lei.
Pare-se ca abonatii sunt singurii care trebuie sa respecte clauzele. Desi contractul amintit stipuleaza clar valoarea pretului special, UPC Romania isi sfideaza clientii, scumpind abonamentele fara a avea acordul prealabil al clientilor si fara a le aduce la cunostinta decizia macar odata cu expedierea facturii. “M-am prezentat la ghiseul firmei, dupa ce m-am trezit cu o factura de 23,8 lei, desi contractul de fidelizare pe care l-am semnat cu UPC prevede ca voi plati 22 de lei lunar pana in primavara anului 2010. Doamnele de acolo mi-au spus ca firma si-a anuntat clientii pe videotext. De parca toata lumea sta cu ochii pe videotextul lor”, se spune indignata o abonata.
Contactati pentru a-si expune pozitia, reprezentantii companiei sustin ca “aceasta decizie s-a luat datorita unor factori externi, independenti de UPC, cum ar fi schimbarile care au intervenit in Codul Fiscal, cresterea taxelor pentru asigurarile sociale si cresterea taxei de drepturi de autor, de la 2 la suta la 6 la suta”.
Sursa citata califica majorarea ca fiind “acceptabila”, invocand faptul ca “UPC suporta o parte importanta din eforturile financiare suplimentare pe care le presupun aceste modificari de taxe, transferand doar o parte relativ mica prin intermediul majorarii tarifelor”.
Din luna aprilie a acestui an, operatorii de cablu platesc 6 la suta din veniturile brute lunare, fara TVA, pentru drepturi de autor, fata de 2 la suta cat au achitat in perioada 2005-2008. Ca urmare, estimeaza Asociatia de Comunicatii prin Cablu (ACC), platile pe care operatorii de servicii TV prin cablu sau satelit se vor tripla, ajungand la 1,8 milioane de euro in fiecare luna. Potrivit ACC, in statele cu un nivel de dezvoltare similar Romaniei, taxa este cuprinsa intre 0,8 la suta si 2,5 la suta din vanzari.
In prezent, circa 6 milioane de gospodarii au abonament la televiziune prin cablu ori satelit.
Injoy scumpeste, Romtelecom se mai gandeste
Nici clientii Injoy nu au scapat de majorari. Din luna mai, acestia scot din buzunare 23 de lei, fata de 22 de lei cat plateau inainte, tot ca urmare a cresterii taxei de drepturi de autor. Romtelecom nu a facut nici o miscare in acest sens. Cel putin deocamdata. “La acest moment analizam rezultatele corespunzatoare primelor sase luni ale anului. In urma acestei analize, vom avea si impactul cresterii taxei asupra bazei de costuri si vom putea lua o decizie in consecinta”, ne-au declarat oficialii companiei furnizoare a serviciilor Dolce (televiziune prin satelit).