Forfota mare la sediile partidelor politice, de vineri, odata cu inceperea campaniei electorale pentru alegerile reprezentantilor Romaniei in Parlamentul European. Se lucreaza de zor la strategiile de campanie, se formeaza echipele care vor merge pe teren pentru „a vinde” produsul cat mai bine. Miza este votul din 25 mai, dar se observa cu usurinta ca strategia partidelor se concentreaza pe castigarea unei imagini bune in ochii alegatorilor pentru alegerile prezidentiale.
Panourile electorale sunt inca goale. Afisele si mesajele de campanie au aparut doar pe paginile de internet. Staff-urile de campanie ale principalelor partide ne-au asigurat ca au materialele pregatite la sediile de campanie si ca vor incepe sa le distribuie de azi. Ne-am interesat sa vedem cu ce mesaje ies in fata principalele partide. Ca o constatare, unele partide incearca sa convinga cu mesaje care n-au de-a face cu Parlamentul European. Dar… Totul pentru imagine.

Alianta PSD-UNPR-PC

se lauda cu autostrada
Alianta partidelor de la guvernare – mai putin UDMR, care isi face campanie separat – ne intampina cu sloganul „Mandri ca suntem romani”. Si foloseste elemente traditionale pe afisele electorale care circula pe internet. Un alt mesaj pentru Europa este „O Romanie puternica in Europa”, dar si „Guvernul Ponta a finalizat peste 230 de kilometri de autostrada, dintre care 153 in Transilvania”. Institutul National de Statistica ii contrazice insa la capitolul kilometri de Autostrazi, comunicand ca anul trecut s-au construit in total doar 94 de kilometri de Autostrada. Alianta ne mai spune ca sa obtina voturi ca „Rata de absortie a fondurilor europene a crescut de 4 ori” pe perioada guvernului Ponta si ca avem „Cea mai mare crestere economica din ultimi 5 ani”.

PNL – cu Norica Nicolai

si Hellvig inainte pentru

concedii de maternitate

mai lungi
Partidul National Liberal a inceput campania cu intalniri locale si lansari de candidati. In Salaj vor aparea afise si bannere electorale cu eurocandidatii Norica Nicolai, locul 1 pe lista PNL, si zalauanul Eduard Hellvig, locul 6 pe lista, loc eligibil. Acestia vor aparea alaturi de primarii PNL. Mesajele de campanie ale liberalilor sunt „Europarlamentarii PNL – eurocampionii faptelor”, „Norica Nicolai – Eurocampioana demnitatii romanilor, lupta in Parlamentul European pentru: o Romanie sigura in planul securitatii regionale, drepturi egale pentru romani in UE, concedii de maternitate marite si platite integral, eliminarea violentei la adresa femeilor”.

PDL promite

„Europa in fiecare casa”
Democrat-liberalii promit sa aduca „Europa in fiecare casa”. Pe langa acest mesaj, afisele electorale si bannerele PDL il vor avea in centrul atentiei pe Daniel Buda, presedintele PDL Cluj, eurocandidat cu numarul 5 pe lista PDL. Acesta este candidatul sustinut de regiunea Nord-Vest si. Buda este nascut in Salaj, in comuna Romanasi. La fel ca si celelalte partide, PDL se lauda ca are „Cea mai buna echipa pentru Romania”. Mainile intinse sunt din nou prezente pe afisele democrat-liberalilor. Specialistii in campanie electorala au o explicatie pentru teoria mainilor intinse spre privitori ale candidatilor.
Deputatul Andreea Paul, prim-vicepresedinte PDL, si-a facut si ea un afis electoral, chiar daca nu candideaza la europarlamentare. Mesajul ei este mai mult pentru alegerile din toamna, pentru care salajeanca din Bobota viseaza „La o dreapta unita” si la „Un PDL puternic”.

MRU se vede presedinte

inca de pe acum
Mihai Razvan Ungureanu vrea sa duca partidul Forta Civica in  Parlamentul European, dar se vrea presedinte dupa alegerile din toamna. Acesta este numarul 1 pe lista de candidati pentru PE, dar a afirmat ca va ceda locul urmatorului candidat de pe lista. Fostul premier va candida in noiembrie la pre-zidentiale, iar electoratul este invitat sa-l sustina inca de pe acum.     Pe afisele electorale ale Fortei Civice apare MRU cu sloganuri filozofice precum „Istoria ii tine minte doar pe cei curajosi si demni”, „E nevoie de oameni si mentalitati noi ca sa putem depasi aceasta mare de orgolii”.