Gara pentru doi
Am fost impresionat zilele trecute de cât de frumoasa mi s-a aratat noua cladire a statiei CFR Zalau Nord. Lucrarile nu-s gata, dar se stie ca planul pentru noua gara este nemaipomenit, cu pasaj subteran, sens giratoriu, etc. Va fi cu siguranta o reusita din punct de vedere al realizarii. Zalaul va fi mai destept cu un edificiu, care cu siguranta nu-si gaseste uti-litatea pe masura investitiei. Aflam zilele trecute cu ocazia grevei ceferistilor ca prin gara se perinda zilnic maxim 20 de calatori si ca singurul tren care conteaza cu adevarat pentru transportul zalauanilor este acceleratul de Bucuresti. Celelalte, daca vin, bine, daca nu, ia omul o ocazie si ajunge si mai repede si mai ieftin acasa. Sigur ca titlul frumosului film rusesc “Gara pentru doi” nu se leaga de statia CFR din Zalau decât prin alaturarea a doua idei diferite. Vom avea o gara frumoasa, dar dezolanta ca si cea dinainte, cu aceiasi oameni tristi si lipsiti de posibilitati, care vor astepta un tren murdar, care vine rar. Vor fi cu siguranta doi oameni care vor petrece aici ore lungi de asteptare în lipsa unui alt refugiu. Parca înaintea unei gari impresionante, mi-as fi dorit sa aduca cineva în Zalau trenuri la standarde normale, legaturi bune si mai dese ca sa ma îmbie sa las volanul si sa ies mai ieftin cu biletul de tren decât cu benzina. Este evident ca nu ne-a educat capitalismul suficient si suferim de lipsa de pragmatism. N-o sa-mi ofere nimic util CFR-ul nici de acum înainte, dar voi vi-zita gara când va fi gata. Ca pe un muzeu.
