Pentru a reusi sa cheltuiasca toti banii oferiti de Uni-unea Europeana in perioada 2014-2020, Ministerul Agriculturii a demarat inca de pe acum o serie de actiuni pri-vind atragerea fondurilor europene pentru agricultura si dezvoltare rurala. Asa se face ca marti Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit (APDRP) a demarat campania nationala de informare a reprezentantilor societatii civile pentru multiplicarea informatiilor despre accesa-rea si derularea finantarilor europene pentru agricultura si dezvoltare rurala.
Impreuna sa crestem
satul romanesc
Campania se va derula in perioada martie-august sub denumirea „Euro Agricultura – Reteaua Nationala a Multiplicatorilor de Informatii despre PNDR, avand ca slogan „Impreuna crestem satul romanesc”
De fapt ce se vrea a fi aceasta campanie? Un prim raspuns il aflam din comunicatul de presa al APDRP. „Campania are ca obiectiv diseminarea si multiplicarea eficienta a informatiilor si a mesajelor despre finantarile europene nerambursabile, acordate pentru agricultura si dezvoltare rurala. De asemenea, campania isi propune sa contribuie la imbunatatirea conceptiei generale privind programele de finantare pentru dezvoltare rurala si sa incurajeze o cat mai buna intelegere a conceptului de activitate economica derulata la standarde europene”.
Mii de multiplicatori de informatii
Reteaua Nationala va cuprinde peste 2000 de multiplicatori de informatii din toate judetele tarii. Acestia vor fi selectati si pregatiti pentru a putea transmite catre publicul larg informatiile generale specifice, despre accesarea si utilizarea corecta a fondurilor europene disponibile. Din cei peste 2.000 de multiplicatori nationali, in functie de performantele obtinute in multiplicarea informatiilor, 60 vor fi selectati sa participe la vizitele exemplificative orga-nizate in afara tarii.
OJPDRP Salaj se implica
in multiplicarea de informatii
Mircea Ghete, director adjunct al OJPDRP Salaj, spera ca printre cei 60 de multiplicatori selectati se vor afla si salajeni. OJPDRP Salaj va organiza mai multe actiuni de comunicare pentru locuitorii din mediul rural (conferinte tematice, intalniri de informare despre PNDR, puncte de informare, intalniri cu fermieri in cadrul targurilor din judet, prezentarea unor proiecte identificate ca exemple pozitive in presa locala etc.) Pentru desemnarea multiplicatorilor vor fi luate in considerare asociatii de producatori, Grupuri de Actiune Locala, patronate, dar si persoanele fizice care vor sa se implice in aceasta actiune.