Salajenii cheltuie pentru sarbatorile de iarna din acest an, in medie cu circa 300 de lei mai mult. si nu pentru ca au salarii mai mari sau „mana libera” la cumparaturi, ci urmare a faptului ca preturile produselor si serviciilor de pe piata romaneasca au crescut in acest an, potrivit unui studiu realizat la finele lunii noiembrie de Mednet Marketing Research Center.
Cei peste 800 de romani chestionati in medul urban au marturisit ca o cheltuie in acest an, cu ocazia sarbatorilor, in medie 1.500 de lei. Bugetul mediu total alocat pentru Craciun si Revelion inregistreaza, astfel, o crestere comparativ cu anii anteriori (1.255,47 lei in 2012, 1.046,75 lei in 2011, 1.052,48 lei in 2010 si 1.523,29 lei in 2009), arata studiul. Din acest buget va fi cheltuita suma de 600 de lei pe mancare si bautura, iar pentru imbracaminte si incaltaminte, romanii preconizeaza ca vor cheltui in jur de 500 de lei.
In privinta cadourilor pentru cei dragi, cu ocazia Craciunului si a Revelionului, suma medie pe care intentioneaza sa o cheltuiasca majoritatea responde-ntilor (87,1 la suta) este de 465,25 lei. Cei mai multi intentioneaza sa cumpere articole de imbracaminte sau incalta-minte (52,1 la suta ), cosmetice sau parfumuri (35,2 la suta ), jucarii (34,1 la suta) sau ciocolata sau cafea (19,8 la suta), se mai arata in studiu. Principalii destinatari ai acestor cadouri sunt sotul sau sotia, partenerul (87,5 la suta ), copiii (63,8 la suta) si parintii (33,7 la suta).
Mai mult de jumatate dintre cei chestionati (55,5 la suta) spun ca nu isi vor cumpara brad natural de Craciun anul acesta, principalul motiv fiind acela ca au deja un brad artificial (40,4 la suta).
In ceea ce priveste Reve-lionul 2014, majoritatea respondentilor aleg sa petreaca in tara (90,1 la suta), conform aceleiasi cercetari.
Dintre cei care vor petrece Revelionul in tara, 73,6 la suta spun ca vor petrece alaturi de familie si prieteni, in propriile locuinte sau ale prietenilor, 12,6 la suta vor merge intr-o statiune montana sau balneara din Romania, iar 9,3 la suta vor merge la restaurant sau la club.