In perioada 15 – 25 iulie 2013, Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) Salaj, in colaborare cu Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) Alba, au efectuat un studiu de piata privind gradul de satisfactie al beneficiarilor fata de serviciile oferite pana in prezent de catre AJOFM, colaborarea cu reprezentantii AJOFM si serviciile furnizate in cadrul proiectului „SPO- Performanta si Ca-litate in Servicii”. In grupul tinta al proiectului au fost inclusi atat someri si persoane aflate in cautarea unui loc de munca, cat si angajatori din cele doua judete. Romeo Sarca, managerul proiectului SPO, a prezentat ieri in cadrul unei conferinte de presa desfasurate la sediul AJOM Salaj principalele aspecte urmarite in cadrul proiectului, concluziile si recomandarile studiului efectuat. In perioada mentionata au fost efectuate sondaje de opinie si patru focus grupuri, atat cu angajatorii din cele doua judete, cat si cu somerii inregistrati si persoanele aflate in cautarea unui loc de munca. Volumul esantionului a fost de 50 de persoane care au utilizat cel putin unul dintre serviciile AJOFM create prin proiectul SPO. „Desi s-a pus mai mult accent pe impactul asupra noilor servicii ale AJOFM, bineinteles ca am urmarit si gradul de satisfactie al beneficiarilor fata de toate serviciile specifice agentiei”, puncteaza Romeo Sarca.
Concluziile studiului efectuat arata ca in perceptia beneficiarilor, AJOFM se identifica in primul rand cu formarea profesionala si cu bursele locurilor de munca. IAceste servicii sunt apreciate, dar se cer noi standarde, atat de ordin cantitativ (mai multe evenimente, mai multe cursuri de formare, rapiditate mai mare in procesul de inscriere la cursuri de inscriere – efectuare curs – acreditare), cat si calitativ (tipuri de specializari). De asemenea, in urma studiului s-a concluzionat ca cei mai multi clientii ce au facut parte din esantion sunt multumiti sau foarte multumiti de relatia cu reprezentantii institutiei AJOFM si cunosc ma-rea majoritate a serviciilor oferite. Managerul de proiect mai spune ca angajatorii si somerii care au facut parte din studiu au formulat si o serie de recomandari, care pot fi luate in considerare pe termen mediu si lung.

Ce vor somerii
Dintre masurile recomandate de catre somerii si persoanele aflate in cautarea unui loc de munca ce au facut parte din esantionul studiului amintim: mai multa transparenta a institutiei AJOFM in relatia cu acestia; mai multe servicii pentru cei care termina peri-oada de somaj; mai multe cursuri de calificare – recalificare, dar si mai diversificate; mai multe burse ale locurilor de munca; sau reducerea birocratiei.

Ce vor angajatorii
Principalele cerinte ale angajatorilor sunt: organizarea mai multor burse ale locurilor de munca; perioada de proba obligatorie pentru somerii trimisi de la AJOFM; rapiditate in acordarea subventiilor pentru angajatori sau promovarea intr-o masura mai ridicata a tuturor serviciilor furnizate de AJOFM.