Nu putem zice ca Primaria municipiului Zalau si alte institutii nu s-a zbatut sa dezvolte turismul ca pe o activitate economica. Stau marturie in acest sens Festivalul Roman Zalau Porolissum, reabi-litarea cladirilor de patrimoniu din centrul municipiului, dezvoltarea de circuite turistice judetene, cresterea gamei de produse traditionale etc. Ce ti-e insa ca lipseste un centru de informare si promovare turistica la nivelul municipiului Zalau, care sa ofere informatii relevante intr-un sistem centralizat, avand in vedere ca Zalaul este resedinta judetului Salaj si aici se gasesc majoritatea unitatilor de cazare si alimentatie publica din judet. In acest sens, prin Programul Operational Regional 2007-2013 va fi amenajat Centrul National de Informare si Promovare Turistica Zalau. Centrul va avea sediul in cladirea Transilvania, in fostul spatiu ocupat de Ocolul Silvic „Stejarul”.

Consilierii locali sunt „pentru” promovarea turismului
In sedinta de luni a Consi-liului Local al Municipiului Zalau s-a dezbatut Proiectul de hotarate privind aprobarea cererii de finantare „Centrul National de Informare si Promovare Turistica Zalau” si aprobarea bugetului cererii de finantare, in valoare totala de 191.531 de lei. Din aceasta suma, 187.406 lei reprezinta contributia Fondului European de Dezvoltare Rurala si a bugetului de stat; 3.824 de lei reprezinta contributia de 2 la suta a bugetului local la cheltuielile eligibile; 300 de lei re-prezinta cheltuielile neeligibile suportate in intregime de la bugetul local. Identificarea unei surse de finantare din bugetul local se va face dupa obtinerea finantarii nerambursabile. Cei 21 de consilieri au aprobat pro-iectul de hotarare privind finantarea cu 21 de voturi „pentru” si astfel, in curand, Zalaul va avea Centru de Informare si Promovare Turistica.
Totodata, vor fi achizitionate dotarile necesare functionarii centrului, in conformitate cu „Ghidul Solicitantului”. Dotarile se refera la mobilier, echipamente de comunicare si IT, sistem anti-efractie, panouri si firme luminoase cu numele centrului, simbolul international al centrului de informare, o pagina de internet cu o baza de date turistice. Contributia locala trebuie sa fie de minim 2 la suta din cheltuielile eligibile, iar cheltuielile neeligibile vor fi acoperite in totalitate de aplicant. Aplicantul poate fi o unitate administrativ-teritoriala, nefiind permise parteneriatele.