In aceste zile, service-urile auto sunt luate cu asalt de soferii care doresc sa nu fie surprinsi de zapada cu cauciucurile neschimbate. Este al treilea an in care legea ii obliga pe soferi sa aiba masinile „incaltate” cu anvelope de iarna. Sanctiunile se aplica doar pentru conducerea autoturi- smului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna, indiferent de perioada din an. Comerciantii si-au asigurat stocurile de cauciuri si jante auto, fie ele noi sau second-hand. Si service-urile se bat in oferte, pentru a atrage cat mai multi clienti.
Cheltuiala cu echiparea masinii pentru iarna nu-i tocmai neglijabila. Doar pentru inlocuirea cauciucurilor de vara cu cele de iarna si echilibrarea rotilor de la masina, soferii trebuie sa scoata din buzunar intre 50 si 80 de lei. Asta daca ai cauciucuri de iarna bune pastrate de anul trecut.
In cazul in care nu ai cauciucuri de iarna, cheltuiala e de-a dreptul consistenta. In functie de marca, o anvelopa noua de iarna costa intre 200 si 400 de lei, iar pretul poate creste in cazul unor cauciucuri de dimensiuni mai mari. Exista si varianta mai ieftina: cauciucurile seond-hand. Acestea costa intre 80 si 135 de lei bucata, in functie de cat sunt de uzate. Pe site-urile de vanzari de pe internet, se gasesc oferte si mai tentante. Un set de patru cauciu-curi cu jante, tot la mana a doua, costa intre 150 si 280 de euro, in functie de uzura.
Cei care cumpara anvelope de iarna trebuie sa fie atenti ca acestea sa aiba inscriptionate unul din simbolurile „M+S”, „M.S”, sau „M&S”. Literele M si S reprezinta initialele cuvintelor englezesti „mud” si „snow”, care inseamna „noroi”, respectiv „zapada”.
In cazul in care sunt surprinsi pe drumurile publice de catre politistii de la rutiera fara cauciucuri de iarna, soferii risca sa ramana fara certificatul de inmatriculare, dar si sa plateasca o amenda intre 720 de lei si 1.600 de lei, plus intre noua si 20 de puncte de penalizare.