Evaluarea evenimentului Muza Fest a fost tema conferintei de presa pe care cei doi organizatori – Muzeul Judetean de Istorie si Arta si Centrul Judetean de Cultura si Arta au sustinut-o vineri la Galeriile de Arta „Ioan Sima”. Se intampla la o saptamana dupa incheierea evenimentului, care s-a vrut cea mai importanta manifestare culturala a anului si s-a derulat in perioada 2-18 octombrie, cu o cheltuiala totala de 300 de milioane de lei vechi. Slaba participare a publicului a fost una din caracteristici, asa ca in jurul acestei probleme s-au invartit toate declaratiile. Din capul locului, Corina Bejinariu, directorul muzeului mai sus amintit, a precizat ca ideea a fost de a organiza evenimentul Muza Fest pentru comunitate si de a veni in fata ei cu activitati artisitice, asta pe langa activitatile specifice celor doua institutii de cultura. Evenimentul a avut ca scop educarea gustului public. „Educatia se face in durata lunga, a spus Bejinariu. Argumentul <> nu tine. Daca publicului nu-i livrezi evenimente culturale, n-ai nici o sansa ca peste 15-20 de ani sa ai un consumator cultural fidel”. Cat despre deschiderea oficialitatilor locale spre actul cultural, Bejinariu a aratat ca aceasta deschidere a fost apreciata de artistii veniti din afara judetului si chiar de publicul participant la manifestari. Ea a mai afirmat ca actul cultural gratuit se fecventeaza mai putin decat actul cultural cu vanzare. Asa o fi.
Daniel Sauca, managerul Centrului de Cultura si Arta Salaj o tine si de data asta pe a lui, afirmand ca „Muza Fest este cel mai important eveniment de cultura din Salaj”. Asa o fi, daca mai marele culturii salajene asa zice. El a dat de inteles reprezentantilor mass-media ca evenimentul este unul complex datorita numarului mare de manifestari – 21 in 16 zile – cat si diversificarii abordarilor. Sauca a vorbit si despre bugetul festivalului, care in anul acesta a fost mai subtirel decat anul trecut, despre marii artisti care au venit la Zalau pe „bani marunti”. „Cu toate acestea, evenimentul Muza Fest din acest an a fost o reusita”, sustine Sauca, mentionand ca anul viitor va fi un eveniment regional, in contextul identificarii culturale a Salajului in zona. El n-a uitat sa aminteasca faptul ca marketingul cultural n-a fost cel dorit, asta si din cauza ca lipseste specialistul in marketing cultural. La Centrul de Cultura si Arta Salaj exista un post pe departamentul de marketing, dar este blocat.
Szabo Attila, detinator al conceptului organizator al evenimentului Muza Fest, afirma ca datorita selectarii evenimentelor a crescut calitatea programului. El recunoaste ca anul trecut promovarea a fost mai mare pentru ca mai mare a fost si bugetul. Reactiile artistilor fata de eveniment au fost foarte placute, ale artistilor din Cluj, din Bucuresti, din Budapesta. Cat despre public, Szabo Attlila afirma ca noi nu suntem organizatori de public, ci organizatori de cultura. Noi facem produsul cultural, il impachetam si il vindem, daca exista cumparatori, adica public consumator de cultura.
O monitorizare a publicului care a parti-cipat la manifestarile organizate de muzeu pe parcursul celor 16 zile arata ca aici au participat 30-50 de persoane la un eveniment si 1.267 de suflete in total. „Desigur, numarul participantilor a fost mai mare decat cel monitorizat”, sustine detinatorul conceptului Muza Fest. Totodata, el vine cu ideea ca evenimentul sa se organizeze in luna septembrie, cand studentii inca nu sunt plecati la cursuri, fiindca si ei sunt un segment important al publicului.
Organizatorii Muza Fest justifica cele doua saptamani de cultura
Articole
Postul Sfintei Marii
”Dacă lumea ar posti, nu s-ar mai face arme, n-ar mai fi războaie, tribunale și închisori. Postul i-ar ajuta pe toți să se înfrâneze, nu numai de la mâncare, ci să izgonească iubirea de arginți, lăcomia și orice vicleșug.” (Sfântul Vasile cel Mare) Dragi cititori, a început postul Adormirii Maicii Domnului, cunoscut în popor și sub denumirea de postul Sfintei Marii. Acesta durează două săptămâni și se încheie în data de 14 august, înainte de marea sărbătoare…
Mai mult...Solidaritatea
Ziua bună, dragi cititori! Într-o veche istorisire, doi soldați traversau, noaptea, o pădure înzăpezită. Atacați de o haită de lupi, ei s-au așezat spate în spate și s-au apărat reciproc. Astfel, fiecare a avut o perspectivă diferită asupra pericolului, dar, alegând să rămână împreună și să conlucreze, și-au putut salva viețile. Ce anume i-a salvat pe cei doi? Răspunsul este simplu și vădit: solidaritatea. Dacă aruncăm o privire pe rețelele de socializare la ecourile unor știri, dacă…
Mai mult...