Consiliul Local a aprobat ieri bugetul Primariei Zalau pe 2013. Valoarea totala propusa a se realiza in anul 2013 se ridica la suma de 111.960.000 de lei. Suma pentru partea de functionare este de 101.380.000 de lei, iar partea de dezvoltare reprezinta doar 10 la suta, adica 10.580.000 de lei. Banii din bugetul de functionare merg pe salariile aparatului primariei, in invatamant, la politia locala, la cultura, asigurari si asistenta sociala, etc.
In cei 10.580.000 de lei de la partea de dezvoltare intra cateva dotari la autoritatile executive, modernizari si lucrari suplimentare in invatamant. La Politia Locala se va inlocui acoperisul, la capitolul sanatate se va reabilita Centrul de Transfuzie sanguina, la capitolul cultura intra cheltuieli pentru promova-rea Festivalului Roman sau amenajarea peisagera la Parcul Central si alte cheltuieli de investiti. Tot in aceeasi suma mai intra si schimba-rea acoperisului la locuintele sociale din proprietatea Asistenta Sociala, lucrarile de la Cladirea Transilvania, achizitia retelei termice E-Star, pro-iectul „Sistemul de management al traficului” si alte cheltuieli.
Bugetul pe 2013 al firmei CITADIN
Firma care se ocupa de intretinerea orasului Zalau, SC CITADIN SRL, a primit un buget pe 2013 de 9.146.000 de lei pentru intretinerea gradinii pu-blice, parcuri, zone verzi, servicii de salubrizare, deszapezire, ecarisaj si reparatii strazi. In cadrul sedintei de ieri consilierul Andrei Margin a avut o obiectie cerand diminuarea bugetului CITADIN pe acest an, pe motiv ca „s-au umflat putin cifrele la cantitati si la bani”. Acesta a cerut ca in sedinta viitoare proiectul de hotarare sa fie supus din nou aprobarii.
Cu cat s-a imprumutat primaria la CEC Bank
Din totalul de 15.000.000 de lei pe care le-a imprumutat primaria de la CEC Bank in 2010, pana la finalul 2012 s-au cheltuit 9.622.000 de lei. Diferenta de tras pe 2013 este in valoare de 5.377.000 de lei pentru care, conform actului aditional la contractul de imprumut s-a solicitat obtinerea avizului comisiei de imprumuturi locale din cadrul Ministerului de Finante, in vederea utilizarii acestuia anul acesta, ca sursa de finantare pentru investitii pentru Complexul Agroalimentar. In functie de obtinerea avizului se va putea utiliza acest imprumut.
Primaria a cerut un alt imprumut, care a fost si aprobat anul trecut intr-o sedinta de Consiliu Local din noiembrie 2012, adica 7.500.000 de lei, pentru finantarea unor proiecte si acum se asteapta incheierea contractului de imprumut.
Banii cu care se aleg cluburile Remat, HC Zalau si FC Zalau
Bugetul propus si aprobat al echipei de handbal pe 2013 este de 94.105 de lei fata de 80.000 de lei cat a primit anul trecut. Echipa de fotbal FC Zalau are anul acesta un buget de 600.000 de lei fata de 690.000 de lei cat a avut in 2012. Echipa de volei Remat a primit pe anul acesta o suma de 2.800.000 de lei, din care contributia alocata de Consiliul Local este de 2.154.000 de lei fata de suma de 1.780.000 de lei de cat a beneficiat anul trecut. Bugetul pe 2013 al echipei de volei este mai mare datorita modificarilor din statutul clubului privind membrii asociati si procentele acestora pe 2012 si la inceputul anului 2013, dar si datorita si necesarului suplimentar de buget pentru plata restantelor la furnizori si colaboratori inregistrate la sfarsitul anului trecut.
Estimarile bugetului pe urmatorii trei ani
Veniturile proprii prevazute pe 2013 sunt la nivelul celor de anul trecut. Pentru urmatorii trei ani, propunerea primariei in ceea ce priveste veniturile proprii este sa fie mentinute la nivelul propunerilor pentru anul 2013, dat fiind realizarile veniturilor proprii sub pragul de 97 la suta. Cheltuielile vor ramane la nivelul celor din 2013. La partea de cheltuieli de dezvoltare in 2014 este prevazut un singur proiect cu finantare nerambursabila, „Amenajarea peisagera”, care are terme-nul de finalizare in februarie 2014, iar restul sumelor sunt prevazute pentru obiective de investitii la care exista studii si proiecte.