Dacia a lansat ieri la Salonul Auto de la Geneva noul Logan MCV şi seria limitată Duster Aventure. La un preţ comparabil cu cel al predecesorului său, noul Logan MCV are 5 locuri, un portbagaj cu un volum de 573 litri, noi motorizări pe benzină (TCe 90) şi diesel, putand fi comandată din al doilea trimestru al anului in curs. Astfel, noul Logan MCV este disponibil cu două motoare pe benzină: motorul 1.2 16v 75 şi noul motor turbo pe benzină cu trei cilindri TCe 90, cu un consum de 5 litri la 100 km, potrivit constructorului. In unele ţări, motorul 1.2 este disponibil in versiunea benzină-GPL. Oferta de motorizări diesel este concentrată pe propulsorul 1.5 dCi, disponibil in două variante de putere – 66 kW (90 CP) şi 55 kW (75 CP) in cazul normei Euro5. Seria limitată Duster Aventure, echipată cu o rampă de proiectoare şi un sistem de navigaţie Garmin, va fi comercializată in 16 ţări din luna aprilie. Pentru toate modelele Dacia asigură o garanţie de 3 ani sau 100 000 km. Vanzările Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% faţă de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puţin peste 6% au fost comercializate in Romania, unde compania se menţine totuşi lider, iar cele mai mari pieţe de desfaceri au rămas Franţa (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia şi Italia. „Cu 360.000 de unităţi vandute in 2012, Dacia este o marcă de cucerire care işi continuă ofensiva cu Noul Logan MCV. Este, in prezent, cea mai tanără gamă din Europa. In 2012 cota sa de piaţă a crescut in cele 40 de ţări in care se comercializează, astfel că s-au vandut cu 17.000 de unităţi mai mult decat in 2011. In 2013 marca işi va continua dezvoltarea odată cu intrarea pe pieţe noi, precum Marea Britanie şi Irlanda”, a declarat intr-un comunicat Rafael Treguer, director dezvoltare marca Dacia. Anul trecut, constructorul deţinut de grupul francez Renault a lansat noile Logan, Sandero şi Sandero Stepway. Constantin Stroe, vicepreşedintele Consiliului de Administraţie al Automobile Dacia, a declarat in noiembrie 2012 că Dacia pregăteşte trei modele, printre care un break şi o camionetă. Reprezen-tanţii Dacia Renault l-au informat la acea vreme pe preşedintele Traian Băsescu că strategia grupului este să continue investiţiile pe termen lung in Romania.