Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat ca Tarom ar trebui sa renunte la aeronava prezidentiala Airbus A 310, deoarece produce companiei pierderi anuale de 7 mi-lioane de euro. Relu Fenechiu a declarat miercuri seara, potrivit Realitatea.net , ca aeronava prezidentiala face anual o gaura de 7 milioane de euro in bugetul Tarom si ca renuntarea la aceasta ar aduce economii importante companiei care are pierderi de 50 de milioane de euro anual. si premierul Victor Ponta s-a declarat nemultumit, in decembrie anul trecut, de costurile pentru bugetul de stat ale operarii aeronavei prezidentiale, el referindu-se la posibilitatea ca seful statului si consilierii sai sa mearga in vizitele externe cu zboruri de linie. „Si la Administratia Prezidentiala vom face reduceri. Faptul ca ditamai avionul sta pe pista cate trei zile sa se plimbe presedintele la Bruxelles, la Consiliul Euro-pean… Am fost si eu la Bru-xelles si am mers cu avionul de linie. Am vazut si alti sefi de guvern, in general tarile au un avion. La noi se inchiriaza de la Tarom ditamai avionul pentru presedinte si cativa din jurul lui. Incercam sa fim mai inchisi la buzunar”, a afirmat Ponta pe 12 decembrie 2012, in contextul participarii prese-dintelui Basescu la Consiliul European de iarna si a pregatirii bugetului pe 2013. El a spus si ca nu ar trebui achizitionate bilete de avion la clasa business pentru consilierii prezidentiali. „Domnul Funeriu merge toata ziua la PDL. Nu cred ca trebuie sa mearga cu business class cand duce dosarul meu la FAZ. Sau alti consilieri care scriu pe Facebook”, a comentat Ponta, potrivit gandul.info.
Administratia Prezidentiala a solicitat in 2010 Tarom sa efectueze cursele speciale pentru deplasarile si vizitele externe ale sefului statului, compania de stat punand la dispozitie pentru acestea unul dintre cele doua avioane Airbus A 310, achizitionate la inceputul anilor i90 si care sunt destinate a fi folosite in special pentru cursele pe distante lungi, transcontinentale. Cele doua avioane Airbus de tipul A 310 din flota Tarom s-au aflat in conservare in perioada 2003-2007, iar dupa ce au fost reconditionate, au fost utilizate pe curse europene de mediu-curier, ceea ce a provocat pierderi Tarom. Compania a fost nevoita sa utilizeze avioanele si pentru transporturi de marfa, tocmai pentru a diminua aceste pierderi.
Compania Romavia care opera vechea aeronava prezi-dentiala, un Boeing 707 vechi de 39 de ani care nu mai inde-plinea nici standardele de zgomot la nivel european, a anuntat in 2010 ca nu mai poate efectua deplasarile presedintelui ca urmare a situatiei financiare dificile a regiei.