Cea mai importanta companie din domeniul petrolier care activeaza la noi in tara a lansat proiectul „Fabricat in tara lui Andrei”, o competitie adresata celor care vor sa dezvolte afaceri sociale in comunitatile locale din Romania, zece proiecte urmand sa primeasca finantare, in valoare totala de pana la 350.000 de euro. Competitia se adreseaza organizatiilor non-guverna-mentale, persoanelor fizice autorizate, societatilor co-merciale si intreprinderilor individuale. Printre cele 28 de comunitati pentru care se pot propune idei de afaceri se afla si comuna Marca din judetul Salaj. Inscrierea a demarat pe 29 ianuarie si se va incheia pe 4 martie 2013. Pentru a se inscrie, par-ticipantii trebuie sa aiba o idee care raspunde unei probleme sociale si poate deveni o afacere functio-nala. In martie, un juriu va selecta 20 dintre cele mai bune idei, iar initiatorii vor beneficia de pregatire si consultanta pentru a-si transforma ideea in plan de afaceri. Totodata, cei 20 de finalisti vor primi sprijin financiar in limita a 1.500 de euro pentru a realiza o cercetare locala in comunitatile vizate. Pana la finele anului, dintre cei 20 de finalisti, zece vor primi finantari pentru demararea afacerilor sociale. „Fabricat in tara lui Andrei” are doua obiective: sa creeze locuri de munca si sa rezolve o parte dintre problemele sociale ale comunitatilor romanesti.
Locurile de munca sunt problema cea mai mare
Situata in apropierea schelei petroliere de la Suplacu de Barcau, comuna Marca se confrunta cu lipsa locurilor de munca si este nevoie de investitori care sa creeze noi locuri de munca pentru comunitatea din zona. „Sunt mai multe probleme sociale in comuna Marca, dar lipsa locurilor de munca este intr-adevar cea mai mare. Am avut o discutie la finalul anului trecut despre campania Petrom si urmeaza sa ma intalnesc cu oamenii din comuna pentru a identifica posibilii initiatori ai unui plan de afacere”, ne-a declarat primarul comunei Marca, Dan Sumalan.